5 Ekim 2010 Salı

ORDU-SAMSUN-AMASYA GEZİSİ

Öyle güzel yerler var ki güzel yurdumda gez gez bitmiyor..Ordu ,karadenizde çok beğendiğim şehirlerden biriydi..Orduyu tepeden izlemek istedik ve Ordu Boztepe’ye çıkarak şehri ve denizi adeta uçaktan seyrede gibi izledik. Bu muhteşem mekanda oturup bir çay içmeden ayrılmayın derim:)) Hava nemli olduğu için fotolar pek güzel çıkmadı..


 Ordu'da deniz kenerında çok güzel bir otelde kaldık.Belde Otel gerçekten ailece gidip kalacağınız neziz bir otel..


Ordu'ya  gidilirde fındık yenilmez mi ?Bu ağaçtan yeni koparılmış firik fındık.Yeşil kısımları açıp içinden fındığa ulaşıyorsunuz. Taze taze  yiyorsunuz:))Ordu'dan Samsun'a gidişte Perşembe ,Fatsa ve Ünye'ye uğruyorsunuz.Buralarda harika yerlerde.Ama bizim gittiğimiz gün çok nemliydi..Karadaniz çok güzel ama şu nemi olmasa..Biz Güneyliler Güneşsiz yapamayız..:))

           Sıra geldi Karadeniz'in Büyük Şehri Samsun'a
Bandırmayı gezerken tarihimizin o günlerini resmen yaşıyoruz:))

Şehzadeler şehri Amasyada bu müzede Tahta geçemeyen Şehzadelerin modelleriyle karşılaşıyorsunuz..
Aynı zamanda şehirde Mumya müzesi var.Görünçe şok oldum .Benim gibi gördükten sonra rahatsız olacaksanız sakın girmeyin:)) 

 Kral kaya Mezaraları :Krallar adına yapılmış bı mezarlar 23 adet kral kaya mezarı bulunmakta.
Amasya’da Helenistik döneme ait Kral Kaya Mezarları, Yıldırım Beyazıt Camii, Sultanlar Parkı ve Ferhat’ın Şirin için kazdığı su kanallarını gezdik..Küçük şirin bir şehir Amasya. 

Meşhur Amasya evleri.Amasya'yı gezmek çok kolay. Çünkü gezeceginiz her yer aynı güzargahta..

7 yorum:

  1. Ordu gerçekten çok güzel Boztepeden bende şehri seyretmiştim tabi 5 yıl oluyor gideli harika bir manzara kesinlikle tekrar gitmek isterim

    YanıtlaSil
  2. Yine çok güzel resimlemişsiniz ve güzel bilgiler vermişsiniz. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. BACIM BENDE BAYILDIM HARİKAYDI.AYNEN BİR DAHA GİTMEK GEREK DİYENLERDENİM:))

    BU ARADA NEŞELİ GÜNLER ADINDA BİR BLOG DAHA VAR DEMİŞSİN BAKTIM..EVET AYNI İSİM KULLANILIYOR AMA BEN 2008 DE ALDIM BU İSMİ VE O ZAMAN ARAŞTIRMIŞTIM KİMSEDE YOKTU..BELKİDE ARKADAŞIN DİKKATİNDEN KAÇMIŞTIR..NEYSE BLOGUMUZUN ALANLARI AMAÇLARI FARKLI

    BU ARDA BACIM İLGİ VE ALAKANDAN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜR EDERİMM..ÖPTÜMMMM

    YanıtlaSil
  4. RİCA EDERİM SERAPCIGIM ..ASIL BEN SİZE TEŞEKKÜR EDERİM YORUMLARINIZLA BENİ İHYA EDİYORSUNUZ. :))

    YanıtlaSil
  5. yine harika resimler paylasimin icin tesekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. harika yerleden harika görüntüler getirmişsin canım, ellerine sağlık :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. KARADENIZ CENNET BASTAN SONA GEZMEK ISTIYORUM BENDE
    SUPER RESIMLER EKLEMISSIN
    SEVGILER CANIM

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))