27 Ekim 2010 Çarşamba

MARMELATLI KURABİYE



DÜĞME KURABİYESİ-MARMELATLI KURABİYE

Bu tarifi kendim geliştirdim.Aslında evde çok fazla ayva marmelatı  vardı.Ne yapayım diye düşünürken bu tarif çıktı ortaya,arkadaşlarda tarifi beğenince bende sizlerle paylaşmak istedim.J Yapılışı biraz oyalayıcı ama olsun görüntüsü ve lezzeti çok güzel..Gelelim tarifimize marmelat yerine reçelde ekleyebilirsiniz.Elma kurabiyenin harcıda konulabilir içine.Kurabiyeye isim olarak düğmeye benzediği için düğmeli kurabiye,marmelat kullandığım için marmelatlı kurabiye dedim.
Sizde ne derseniz artık:)))
malzemeler:
-250 gr oda sıcaklığında margarin veya tereyağ
-1 su bardağı pudra şekeri
-1 paket vanilya,
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-1 yumurta
-2 su bardağı un + hamurun kıvamına göre biraz daha un ekleyebilirsiniz yaklaşık 2 kaşık falan.
Üzeri için
-1kase ayva marmelatı,
-1 tatlı kaşığı tarçın,
-1 çay bardağı çekilmiş fındık
Yapılışı:
-Bir kabın içerisine oda sıcaklığında yumuşamış margarini ve pudra şekerini koyup elimizle iyice birbirine yediriyoruz. Daha sonra bir yumurtayı ve vanilyayı da ilave edip tekrar karıştırıyoruz. Unumuzu ve kabartma tozunu da ekleyip kulak memesi yumuşaklığın da bir hamur elde ediyoruz.
-Hamurumuzu biraz dinlendirdikten sonra merdane ile açıp şekil veriyoruz .Ben yuvarlak şekiller verdim.Her iki parçadan birinin içini tekrar daha küçük bir yuvarlak kalıpla kestim.
-İçi kesilen hamurla kesilmeyen hamur üst üstte koyup havuz şeklini verdim.İçine marmelat tarçın ve fındıktan oluşan karışım koydum.
- Bıçak yardımıyla alıp, yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizdim. Önceden ısıttığımız fırında 175 derecede üzeri kızarmadan pişiriyoruz.Piştikten sonra servis tabağımıza alıp afiyetle yiyoruz.
Afiyet olsun.

18 yorum:

  1. Rengi çok şeker olmuş,çok iyi fikir bence :) ellerine sağlık,,Afiyet olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. çok nefis olmuşlar görüntü harika

    YanıtlaSil
  3. mmm nefis olmus canim kurabiyeler harika görünüyor afiyetler olsun öptüm.

    YanıtlaSil
  4. ayva marmelatı bendede var epeyce :) biraz değişik şekliyle annem yapardı.
    ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ben de çok severim bu kurabiyeyi, ellerine sağlık çok güzel görünüyor,afiyet bal şeker olsun arkadaşım...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor bende ayva marmeladı yoktu marketten sırf bunu yapmak için frambuaz reçeli aldım :):)
    eline sağlık canım öperim....

    YanıtlaSil
  7. gerçekten harika görünümlü bir kurabiye olmuş..ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Neşe'ciğim nasılsın? Epeydir haberleşemedik, ben de gelip bir merhaba diyeyim istedim.

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar şirin kurabiyeler bunlar. Çok sevdim :)

    YanıtlaSil
  10. TEŞEKKÜRLER
    ZEHRA,
    KREMA TADINDA,
    GÜLCAN,
    YEŞİM,
    SİBEL,
    HANSA,
    DİSAL,
    TİJEN,
    MİSKETLİMONU HEPİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN.
    TİJENCİĞİM EVET UZUN ZAMANDIR GÖRÜŞEMİYORUZ CANIM..NE OLSUN BİZDE AYNI KOŞTURMA.SEN NASILSIN ?İYİSİNDİN İNŞALLAH:)))

    YanıtlaSil
  11. Neşeli kurabiye desek buna? Sonra da yesek happur huppur.))

    YanıtlaSil
  12. nutella da yakışır bence bunaaa.

    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık çok lezzetli ve çekici görünüyor :)

    YanıtlaSil
  14. Harika gözüküyor,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Nese,

    Ellerine saglik, harika olmus kurabiyler. Diger tariflerin de oyle. Guzel yorumuna da ayrica cok tesekkurler.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. sevgili Narince nejla,
    Naile,
    Datlım,
    Canan,
    Aybike
    değerli yorumlarınız için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. harika olmuşlar ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  18. Resim o kadar güzel duruyor ki, uzanıp ekrandan alasım geldi =) Zaten marmelatlı kurabiyeyi çok severim. Ayva marmelatını da ayrıca severim. Bunda ikisi birleşmiş. Ellerine sağlık Neşecim.

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))