11 Ekim 2010 Pazartesi

BARBUNYA SALATASI


Okuldan bir öğretmen arkadaşımda tatmıştım bu salatayı.Hemen eve gelir gelmez eşime yaptım o da çok beğendi.E günden beridir zevkle yapıyorum bu güzel salatayı sizlerede tavsiye ederim.Arkadaş ilk resimdeki gibi tarif etmişti ama ben ikinci yaptığımda alttaki resimdeki gibi servis ettim.Tadında bir değişiklik olmadı sadece görsellikte fark etti:)
Malzemeler: :(4-5 kişilik)
-1 su bardağı barbunya
-1 tane  kuru soğan
-4 -5 yemek kaşığı zeytinyağı
-1 kase yoğurt
- 2 diş sarımsak
- 1 demet maydanoz
 -kırmızı pul biber
Yapılışı:
- Barbunyaları yumuşayana kadar haşlayıp süzüyoruz
- Kuru soğanı ince ince doğrayı zeytin yağında kavuruyoruz.Süzdüğümüz barbunyaları   ekleyip birazda tuz atıp kavuruyoruz.Ve servis yapacağımız tabağımıza alıyoruz
- Yoğurdu çırpıyoruz ezdiğimiz sarımsakları  ekliyoruz.Birazda tuz ekliyoruz.
-Yoğurdumuzu barbunyaların üzerine döküp  ince ince kıydığımız maydanozla ve kırmızı biberle süslüyoruz.
Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. tatlım ellerine sağlık
    evet yemiştim bende bir komşumda nefis bir tat oluyor
    afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çocukken nedense barbunyayı sevmezdim. Şimdilerde pek seviyorum. Sarımsaklı yoğurtla hiç denemedim ama bence güzel olmuştur. Canım Urfam'a ve içindeki güzel öğretmene gönül dolusu selamlar =)

    YanıtlaSil
  3. mmm çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. nefis bir lezzet olduğundan eminim.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Her ikisi de gayet hoş gözükür canım,ellerine emeğine sağlık..Barbunyasever biri olarak her türlüsüne varım :) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. çok değişik bir tarif. Deneyeyim ben de, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. canım ellerine sağlık Barbunyayı çok severim hemen deniycem sevgiler

    YanıtlaSil
  8. SEVGİLİ,
    SEVİL,FUAR BEY,
    URFA TUTKUNU,
    OZZEİNEP,
    BERNA ,
    ZELİHA,
    ADA DENİZİN ANNESİ:)
    KEYFE SEYRAN ÇOK TEŞEKKÜRLER:)))

    YanıtlaSil
  9. barbunya ve yoğurdu hiç birlikte düşünmemiştim. şahaane fikir..

    ellerine sağlık
    sıcacık sevgiler

    YanıtlaSil
  10. BENDE YEMEDEN ÖNCE BARBUNYAYI YOĞURTLA HİÇ DÜŞÜNMEMİŞTİM AMA YEDİKTEN SONRA ARTIK FAVORİM OLDU ZERRİNCİĞİM:)
    SEVGİLER

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))