15 Nisan 2010 Perşembe

KURUTULMUŞ YEŞİL FASULYE KAVURMASI


Bu güzel yemeği pek çok kimse bilmez oysa o kadar güzeldir ki anlatmak değilde tatmak gerek..
Tabi yaz mevsiminde en taze,en hormonsuz ve en güzel yeşil fasulyeleri alıyoruz. Kılçıklarını temizliyor ve yemeklik doğruyoruz ve kurumaya bırakıyoruz.Yazın o güzel sıcak günlerinde 2-3 günde kuruyor zaten..Sonra nem almayan bir yerde bez torbanın içinde muhafaza ediyoruz.Kışın canımız yeşil fasulye çekiyorsa işte size yeşil fasulye miss gibii..
Efendim nasıl kurutacağınız anlattım ki aklınızda sorular kalmasın diye.Kuruttuğumuz bu fasulyeleri nasıl yemek yapacagız diyeceksiniz  değil mi?İşte tarifi
Malzemeler:
iki avuç kadar kurutulmuş yeşil fasulye,
1 tane kuru soğan,
1 yemek kaşığı biber salçası,
1 -2 yemek kaşığı sıvı yağ
tuz.
Yapılışı:
Fasulyeleri akşamdan bir tencereye koyuyor, üzerini kapatacak kadar su ekliyoruz.Bir gece bekliyor ve o kurumuş fasulyeler acılıyor ve kurutulmadan önceki halini alıyor.
Sonra bu fasulyeleri haşlıyoruz ,pişene kadar bekliyoruz pişince suyunu süzüyoruz.Soğanları ince ince kıyıp sıvı yağda kavuruyoruz.Soğanlar kavrulduktan sonra salçasını ekliyoruz. Salça ve soğanı kavururken üzerine haşlayıp süzdüğümüz fasulyeleri ekliyor ve kavurmaya devam ediyoruz.Tamamen karıştırdıktan sonra afiyetle yiyoruz.
Aslında bu fasulye yufka ekmekle süper olur.Yufka ekmeğin içine sarıp yiyeceksin harika oluyor.
Efendim bu kadar uzun anlattım ama aslında çok pratik bir yemek yoksa ben yapar mıyım.?Di mii ?))
Denemek isteyenlere duyurulur yaz da yaklaşıyorken aklınızda bulunsun belki kışlık yapmak istersiniz...

19 yorum:

  1. bizde de fasulyeyi firinlarlar kurumasi icin daha dogrusu eskiden yapardi babaannem,ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. ben de geçen gün bu tarifin yumurtalısını yedim. taslakda duruyor hatta:)
    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Kılçıkları iyi ayıklanması gerek lezzetli olması için.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canımm değişikmiş hiç tatmamıştım:S

    YanıtlaSil
  5. Harika olmus, nefis gorunuyor, daha once hic denememistim kurusunu.
    Ellerine saglik, sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  6. bizim memlekette de çok sık yapılan bir yemektir.yazın bolca kurutup kışın afiyetle yeriz.yanlız biz bazen yumurtalı olarakta yaparız.sizde harika yapmışsınız.ellerinize saglık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Neşecim, taze fasulyeyi çok severim ama kurusunu hiç tatmak nasip olmadı, çok güzel görünüyorlar, ellerine emeğine sağlık canım, Cuman mübarek olsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Kurutulmuşlar acil durumlar için de iyi oluyo di mi.Ne yemek yapsam diye düşünürken,aa dolapta fasülyem,bamyam vardı demenin keyfi şahane :)Ellerine sağlık canım,çok severim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. annemin kuruttugu yeşil fasulyeleri bu şekilde degerledireyim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  10. işte ben buna bayılırım, özlediğim bir lezzeti hatırlattın :) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. çok güzel gibi. ama tatmak çin bütün yaz bekleyeceğiz

    YanıtlaSil
  12. Bende çok seviyorum ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  13. Kurutulmuş fasulyeyi ben haşladıktan sonra yumurtalarım ve çok güzel olur...

    Ellerine saglık canım...

    YanıtlaSil
  14. EMELCİĞİM,ESKİ DEĞERLERİ KORUMAK GEREK SANIRIM..
    PAPATYAM PRENSESİM,CANIM YUMURTALISI DA OLUR
    ANDA,KILÇIKLARA DİKKAT DOĞRU
    DENİZ,CANIM TATMANI TAVSİYE EDERİM
    HÜNERLİELLER,TEŞEKKÜRLER
    AYBİKECİĞİM,CANIM DENEMİNİ TAVSİYE EDERİM SEVGİLER SANA VE KIZLARINA:)
    JİBEK,CANIM TEŞEKKÜRLER SANADA HAYIRLI CUMALAR
    EBRULİ,CANIM TEŞEKKÜRLER
    EYLEM ,HEMŞOM ANNECİĞİNİN ELLERİNE SAĞLIK BENCEDE DEĞERLENDİR.
    NİLAY,CANIM BENDE BUNA BAYILANLARDANIM
    ADA DENİZİN ANNESİ:),
    KEYFESEYRAN,CANIM BİRGÜN GEL DE BERABER YİYELİM:)
    ELİFİM ÇOK TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  15. merhaba:))
    doğal beslenmek işte bu bende pek çok sebzeyi yazın kurutuyorum şifa olsun

    YanıtlaSil
  16. COK GUZEL GORUNUYOR BEN HIC YEMEDIM
    TADINI MERAK ETTIM.
    AFIYET OLSUN
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  17. bu yemeğe ben de bayılıyorumbu yaz kesinlikle fasulye kurutacağım.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  18. anneannem kadar iyi yapmak temennisi ile ellerimi sıvadım :)

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))