18 Kasım 2012 Pazar

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ ETKİNLİKLERİ

       
      Öğretmenler günü kutlama programında görevlisiniz ve ne yapacağınızı düşünüyorsunuz.Şöyle güzel bir program olsun istiyorsunuz."Kimse bizi düşünmüyor madem biz kendi kendimizi düşünelim." diyorsanız çokta güzel düşünüyorsunuz derim.Son yıllarda öğretmenlik mesleğinin şerefi ayaklar altına alınmaya çalışılsa da biz kendi değerimizi biliyoruz.Mesleğimizin güzelliğinin ve öneminin farkındayız.Bir nesil yetiştirmek kolay değil üzerimizdeki vebal büyük bunun farkındayız.Kim ne derse desin biz öğrencilerimiz içim varız.Ve onlar içinde var olmaya devam edeceğiz.Mesleğimizi ayaklar altına almaya çalışanlara inat  hakkıyla bu işi icra etmeye devam edeceğiz.Bizim için ne para ne pul hiç bir şeyin önemi yok,öğrencilerimize bir şeyler öğretmenin hazzı ve onların bir gülüşü dünyaya bedel:)
İşte bu özel günde nelere yapalıma gelince acizane fikirlerimiz sizlerle paylaşmak isterim.

Öğretmen günü ile ilgili öneriler:

1-Öğretmenlerden şiir okuma merakı olan arkadaşlara "Dünyanın Bütün Çiçekleri"adlı şiiri okumasını rica edebilirsiniz.Çok severim bu şiiri.

2-Okuldaki öğretmenlerden oluşan bir slayt gösterisi hazırlayabilirsiniz."Aysel Cihan Kahramanın Benim Adım öğretmen "şarkısı eşliğinde,

3-24 kasım bu sene hafta sonuna geliyor doğal olarak kutlama pazartesine kalacak.Pazartesi okulda öğretmen arkadaşların katılımı ile açık büfe bir kutlama yapılabilir.Eğer okul aile birliği mevcutsa bu işi onlar zevkle yapıyor ama değilse ;okuldaki öğretmen arkadaşlar birer çeşit bir şeyler yapabilirler.Maksat güzel ve özel bu güne bir hoşluk katmak.

4-Törende öğretmen konulu piyesler  yada oratoryo öğrencilere yaptırılabilir.

ÖĞRETMEN OLMAK İSTİYORUM (oratoryo)
………….... Ben öğretmen olmak istiyorum.
                    Ben,şairimin mısralarında dil,
                    Genç kızımın gergefinde nakış nakış gül,
……….....   Aşığımın sazında tel,
                    Öpülesi bir el olmak istiyorum.
KORO....BEN ÖĞRETMEN OLMAK İSTİYORUM..
………...      Ben çaresizliğin filizlendiği yerde ümit,
                    Korkunun mayalandığı yerde yürek,
…………...   Güçsüzlüğün güçlendiği yerde bilek olmak istiyorum.
KORO...BEN ÖĞRETMEN OLMAK İSTİYORUM...
………....   Şu öksüz yavruya sımsıcak kucak,
                   Şu yetim çocuğa yanan bir ocak.
…………..   Çorak topraklara yağan yağmur,
                      Azgın sulara bende,
                       Mehmet’imin elinde çağlar açan kılıç,
                       Doktorumun elinde derman saçan neşter.

………....      Ben ana
………....    Ben baba
                    Ben Fatih
                    Ben Mimar Sinan olmak istiyorum.
KORO...        BEN ÖĞRETMEN OLMAK İSTİYORUM.
……………...      Vatan evladına Türklüğü öğretmek için
                               İstiklal Marşı’nı gururla söyletmek için,
                               Milletimi”muassır medeniyet seviyesine” yükseltmek için.
………......         Ben zehirli mantarların,ayrık otlarının boy attığı
                           Verimsiz bir toprak değil.....
………….....     Ben,kırlarında elvan elvan çiçeklerin açtığı
                          Pınarından susayanın içtiği
                          Çiftçisinin başak başak kardeşliği biçtiği
                          Bir vatan olmak istiyorum
KORO....BEN ÖĞRETMEN OLMAK İSTİYORUM...
………...       Ben ,Hakk’a yönelen alınlarda nur
                      Vatan topraklarını çevreleyen sur
                      Mehmetçiğin göğsünde iman
                      Gençliğimin damarında asil kan.
                      Ben zulme eğilmeyen baş
                      Ben Türklük için ağlayan gözlerde yaş.
………….....Barışta güvercin,savaşta kartal olmak istiyorum.
KORO...BEN ÖĞRETMEN OLMAK İSTİYORUM...
…………....      Ben öğretmen olmasam diyorum..
                          O zaman kim öğretir güzel Türkçemi
                          Henüz anne diyen dillere
                          Kim öğretir insanlığı,duyguyu genç nesillere
                          Kim öğretir büyüğünü saymayı
                          Küçüğünü şefkat ile sevmeyi
KORO... VATAN İÇİN ,MİLLET İÇİN GÖZ KIRPMADAN ÖLMEYİ
…………....Ben öğretmen olmalıyım diyorum
KORO.....ÇÜNKÜ VATANIMI SEVERİM
                 BİLİRİM VATAN İÇİN ÖLMESİNİ
                 ALNIMDA ŞEREF TACIDIR
                TARİHİM,CUMHURİYETİM,TÜRKLÜĞÜM....
…......          Sen öğretmen olmalısın kardeşim..
……………...            Sen namussun,vicdansın,adaletsin..
                                    Sen müspet ilimsin kardeşim
                                    Sen irfansın,inançsın geleceğimi aydınlatan...
KORO......SEN BURAM BURAM TÜTEN VATAN SEVGİSİ
                  SEN BURCU BURCU KOKAN TÜRKLÜK DUYGUSUSUN
                  SEN ÖĞRETMEN OLMALISIN KARDEŞİM
                  SEN ÖĞRETMEN OLMALISIN

5-Öğretmenler günü ile ilgili şarkılar koro tarafından seslendirilir.

Öğretmen MarşıAlnımızda bilgilerden bir çelenk,
Nura doğru can atan Türk genciyiz.
Yer yüzünde yoktur, olmaz Türk'e denk;
Korku bilmez soyumuz.

Şanlı yurdum, her bucağın şanla dolsun;
Yurdum seni yüceltmeye antlar olsun.


Candan açtık cehle karşı bir savaş,
Ey bu yolda ant içen genç arkadaş!
Öğren, öğret hakkı halka, gürle coş;
Durma durma koş.

Şanlı yurdum, her bucağın şanla dolsun;
Yurdum seni yüceltmeye antlar olsun.

İsmail Hikmet ERTAYLAN

ÖĞRETMENİM CANIM BENİM
Öğretmenim canım benim canım benim

Seni ben pek çok pek çok severim

Sen bir ana sen bir baba

Her şey oldun artık bana

Okut öğret ve nihayet

Yurda yararlı insan et

SEN VARSIN ÖĞRETMENİM
Aşımda ekmeğimde
İşimde
Ülkenin her yerinde
Sen varsın hep öğretmenim

Pırıl pırıl bir kalp desem
Sevgi hüner sanat desem
Can desem canım desem
Sen varsın hep öğretmenim

Köyümde kentlerimde
Yurdumun her yerinde
Dağlarda esen yelde
Sen varsın hep öğretmenim
6-Öğretmenler günü ile ilgili şiirler olabilir.Sizden bir ricam töreni şiirlerle doldurmayın sıkıcı olup kimse tarafından dinlenmemektedir.

Atatürk ve Öğretmenim
Sevgili öğretmenim
Heyecanla beklerdik seni her sabah
"GÜNAYDIN" derdin, seslerin en güzeliyle,
"BUGÜNKÜ KONUMUZ" diye, başlardın söze
Kara tahta Önünde akbilgilerle
Çırpınırdın, bir şeyler öğretmek için bize.

"BAYRAK" derdin öğretmenim
Heyecandan dalgalanırdı sesin BAYRAK gibi
"ATATÜRK" deyince coşardın sen
Yatağına sığmayan IRMAK gibi.

"ATATÜRK" deyince öğretmenim
Nefes almaz seni dinlerdik
Anlatırdın hayatını devrimlerini
Cepheden-cepheye koşardın sen
Daha bir büyürdün gözümüzde
Sanki ATATÜRK'Ü yaşardın sen.

Ellerinden öperim öğretmenim.
En güzel duygularla en güzel bilgilerle
Yetiştirdin bizi
Şimdi içimizde inanç başımızda BAYRAK
Bu Yurt sevincimiz tasamız bizim
ATATÜRK ilkeleri en büyük yasamız bizim
ATATÜRK yolundan dönmeyiz biz
MEŞ'ALEMİZ ATATÜRK sönmeyiz biz...
                                      Özkan GÖNLÜM
SEVGİLİ ÖĞRETMENİMSevgili öğretmenim,
İnan sen bir ışıksın.
Yanarsın gece gündüz.
Aydınlatırsın bizi.

Doğruyu, güzeli,
Bize sen öğretirsin.
Vatanıma sevgiyi,
Kalbimize sen korsun.

Çevreni aydınlatır,
Bir mum gibi erirsin.
Anne – baba gibisin,
Bizi, bağrına hep basarsın.

Fethi BOLAYIR

Mehmet'in Şiiri

Sana çiçek getirdim dikkatini çekmek için,
her sabah karşıladım;
bir gülücük görmek için, selam durdum en önde;
bir günaydın bekledim:
Okan'a gülümsedin; sanki beni görmedin...
Seni sevdim öğretmenim yine de seni sevdim,
bisikletim olsaydı inan sana verirdim...
Sabah kırağıda geldim,
buzda karda hep geldim;
çok üşüdüm öğretmenim üşümüşsün demedin...
Didem hastalanmış Didem dedin Şebnem dedin,
Züleyhayı Tolga'yı her fırsatta seversin...
Hasta oldum bilerek,
bunu hiç fark etmedin...
Sevgini kazanmayı bir tek ben beceremedim...
Kapılarda bekledim, tahtayı hep ben sildim;
bazen ayağa kalktım, kimi zaman eğildim,
gözümden yaş aktı bazen,
kendi kendime sildim,
sana yakın olmayı birtek ben beceremedim...
Yedi binlere kadar yazın dedin,
parmaklarım tutuldu yazmaktan vazgeçmedim...
Defterine baktın Aytuğ ile Figen'in,
dokuz yaprak doldurdum ödevimi görmedin...
Şiir verdin Nalan'a, Zühal'in resmini övdün,
Süreyya'ya güven verdin, beni hiç mi sevmedin?
Gücensem de öğretmenim,hiç kızmadım,
renk vermedim:
Arka sıradaki Mehmet; seni seven Mehmet'in...
Saim Metin


YORUM SENİN ÖĞRETMENİM

Ben , bir gülüm,sen bahçıvan
Çok açarsam eser senin ,
Mis kokarsam hüner senin,
Ama birde soluversem
Günah senin,günah senin öğretmenim

Ben tohumum ,çiftçi sensin
Çok sularsan ürün senin
Bol olursam verim senin
Ama birde çürütürsen,
Hata senin ,hata senin öğretmenim.

Ben elmasım ,sanat sensin
Pırlantaysam emek senin,
Parlıyorsam ışık senin,
Ama birde parçalarsan,
Kırık senin,kırık senin öğretmenim.

Ben boş defter ,kalem sensin,
Doğru yazsan yarın senin
Güzel yazsan ikbal senin
Ama birde karalarsan
Vicdan senin,vicdan senin öğretmenim.

Ben öğrenci sen öğretmen ,
Başarırsam hüner senin
Kazanırsam zafer senin
Ama bir de kaybedersem
Yok başka diyecek sözüm
Yorum senin yorum senin öğretmenim...

7-Bu  önerimde okul idarecilerine öğretmen arkadaşlarınıza törende bir gül hiçte fena olmaz dimi?

8-Öğretmenler günü ile ilgili özlü sözler.Özellikle küçük sınıflara verilebilir.

***Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir. Öğretmenden, eğiticiden mahrum bir millet, henüz bir millet adını alma yeteneğini kazanamamıştır. (Atatürk)

 *** Öğretmenler! Cumhuriyet sizden, fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller ister.  (Atatürk
***   Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum.  (Hz. Ali)
*** Yeryüzünde öğretmenlikten daha şerefli bir meslek tanımıyorum.   (Diyojen)                                                                                                                                           
 ***  Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir.  (Atatürk)

*** Öğretmenlik mesleklerin en az kazanç getireni, fakat insanı en çok ödüllendirenidir.
                                    (H.V. Dyke)
9-Okulda öğretmenler konulu resim yarışması yaptırabilirsiniz.Tören günü yapılan çalışmalardan dereceye girenlere ödül verilip sergilenebilir.
10-Okulda öğrenciler arası şiir yarışması yapılıp dereceye girenlerin şiirleri törende okutulabilir.
11-Okulda öğrenciler arasında öğretmen konulu kompozisyon çalışması yaptırılabilir ve törende dereceye giren öğrenciye kompozisyonu okutturulabilir.
12-Öğretmenler günü ile ilgili boyamalar,
13- Okulca canlı müzik tarzında bir eğlence veya yemek planlanabilir .Ve daha neler neler:)benden bu kadar umarım sizlere bir ışık olabilmiştir.


7 yorum:

  1. canım çok güzel bir konu paylaşmışsın...şimdiden tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyorum...eşimde öğretmen olduğu için dahada ilgiliyim bu konuya...

    onlarda bu öğretmenler gününde öğretmenlerden oluşan bir koro yapacaklar....

    bakalım nasıl olacak....

    YanıtlaSil
  2. Canım benim toplums yön veren ancak ve ancak öğretmenlerdir. Bizler topluma örnek olacağız ki toplum düzelsin iyi bir nesil hyetişsin Öğretmenlerden oluşan koru fikride çok güzel.Bizimde bir öğretmen arkadaş şiire meraklı şiir okuyacak .İnşallah güzel ve anlamlı geçer tüm meslekdaşlarımın günü:)

    YanıtlaSil
  3. Bu yıl 24 kasım bende. Fikirleriniz için çok teşekkür ederim . Aklınıza ve emeginize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten çok güzel bir paylaşım olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel fikirler.Şu Mehmet in Şiirini okulumuzda hep haylaz diye bilinen bir öğrencime okutacağım.Şiiri okuyunca çook duygulandım.Bizim okulun kutlama programı için tiyatro metnini kendim yazacağım.

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))