13 Ekim 2010 Çarşamba

FIRINDA TAVUKLU PİLAV

Bu pilavı çok sevdiğim bir arkadaşımda yemiştim .O gün bu gündür hep denemek istedim kısmet olmadı.Geçenlerde aklıma düştü ya nasıl yapmıştı acaba diye..Baktım not etmişim hemen denedim .Tabi eşim bayıldı:))sonrasında zor ayıldı..:))"Bu ne güzel bir pilavmış neden daha önce yapmadın ,bu lezzetten bizi mahrum ettin" dedi..Bu pilav hem çok doyurucu hem de çok lezzetli.Bu yemeğin yanında her hangi bir yemek daha yapmaya gerek yok çünkü pilavıda var sebzeside etide.Yanında bir cacık işte tamam..Anlat anlat bitmez ama deneyince bana geri döneceksiniz bunu biliyorum....
Malzemeler:
-500 gr kuşbaşı şeklinde doğranmış tavuk eti (pirzola kısmından )
-2 tane orta boy havuç,
-1 tane taze kırmızı biber (tatlı bursa biberi),
-1 tane taze yeşil biber,
-100 gr badem,
-1 avuç kadar kuş üzümü,
-1 yemek kaşığı biber salçası,
-1 su bardağı pirinç,
-tuz ,karabiber,
-2-3 yemek kaşığı sıvı yağ,
-3,5 su bardağı sıcak su
Yapılışı:
Ön hazırlık
-Tavuk eti kuşbaşı doğranacak mümkünse tavuğun pirzola kısmında olursa daha lezzetli olur.Tavuk etlerini teflon tavaya alıyoruz suyunu salıp pişmesini bekliyoruz.Suyunu çekene kadar pişiriyoruz.Etler suyunu çekince yağını ekleyip birazda bu şekilde pişiriyoruz.2 dakika kadar
-Havuçları soyup daire şeklinde veya yarım ay şeklinde doğruyoruz ve yağda kızartıyoruz.
-Bademleri sıcak suda az biraz haşlıyoruz ki kabukları kolay soyulsun diye..Bademleri 2-3 dakika haşlayıp kabuklarını soyuyoruz.
Son hazırlık
-Tavuk,yağda kızarmış havuç,haşlanıp kabukları soyulmuş  bademler,Orta irilikte doğranmış kırmızı biber ,yeşil biber,Kuş üzümü,salça,yıkanmış pirin,tuz,karabiber yani kısacası bütün malzemeleri karıştırıp fırın tepsisine yayıyoruz.Üzerine sıcak suyunu ilave ediyoruz.Fırında 200 c de pişiriyoruz.Aralarda bir iki karıştırırsanız hem suyunu kontrol edersiniz hemde kurumasını engellersiniz.Suyunu çekerse biraz daha sıcak su ekleyebilirsiniz.Pirinçler pişince yemeğimiz pişmiş demektir.
Afiyet olsun:))
Not :Bu pilav kırmızı ettende olabilir.
*Hafif şekerlimsi tatları seviyorsanız bu pilav tam size göre:)))))))))))

17 yorum:

  1. ELLERİNİZE SAĞLIK, GÖRÜNTÜ ÇOK İŞTAH AÇICI. BEBEĞİM İÇİN YAZDIĞINIZ YORUMA VE İYİ DİLEKLERE SONSUZ TEŞEKKÜRLER.UMARIM RABBİM DUA İÇİN AÇILAN ELLERİMİZİ GERİ ÇEVİRMEZ.

    YanıtlaSil
  2. ağzım sulandı pilav ve sebze ve et allahım nerden çıktı bu şimdi tam da bu akşam hafif yemekle geçiştircektim.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. EMİNECİĞİM AMİN
    İNŞALLAH ŞİFA BULUR MELEĞİN.
    RABBİM MELEKLERİNİ HER ZAMAN KORUR:)

    YanıtlaSil
  4. SEZOBİGO SEN BİRDE TADINA BAK:))

    YanıtlaSil
  5. Güzel bi tarifmiş, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. çok değişik bir tarif .ellerine sağlık canım.nefis olduğundan eminim.

    YanıtlaSil
  7. SUPER OLMUS CANIM PILAVA BAYILDIM
    YARIN HEMEN PISIRIYORUM TARIFI ALDIM.FIRINDA PISIYOR OLMASI BANA DEGISIK GELDI .AFIYET OLSUN
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık canım bak sana yemeğe gelicem isterim bu pilavdan sevgiler

    YanıtlaSil
  9. görüntü çok hoş ,ellerinize sağlık eminim tadıda güzeldir.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Çok renkli bir pilav olmuş, ellerine sağlık. Ben pilavda üzümü hiç sevemedim nedense =) Sanırım denersem o kısmı çıkarırım =) Bu arada barbunya salayası için teşekkürler. Yayınlayacağım inş. Özellikle babamdan (zor beğenir) tam not aldı =)

    YanıtlaSil
  11. severim tabiki..zaten iç gibi pilavlara hep bayılmışımdır..fırında pişmesi enteresan..ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  12. Çok leziz görünüyor çokta severim ellerinize sağlık...
    Sevgiler
    Aylin....

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürler papatya prensesim:)

    Teşekkürler Bernacığım:))

    sevgili mutfakistan denedikten sonra fikriniz yazarsan seviniriz:))

    bacım keyfeseyran senin istediğin pilav olsun ay:))

    teşekkürler sevgili yeşim:)

    sevgili urfa tutkunu bende dolmada yiyemem kuş üzümünü..alışkanlıklar işte:))
    deneyince bu pilavı beğenecegini düşünüyorum:)

    disal bu pilavı enterasan kılanda fırında olması..

    teşekkürler aylin:)

    YanıtlaSil
  14. Neşe fırında kurumadan pişirmek marifettir herhalde. Açım zaten, of of!

    YanıtlaSil
  15. NEJLA FIRINDA ARALARDA KARIŞTIRDIĞIMIZ İÇİN KURUMADAN PİŞİYOR..

    YanıtlaSil
  16. Görüntü müthiş ve kesinlikle tam bir sağlık deposu olmuş bu yemek.:)

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık çok değişik bir pilav olmuş sevgiler

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))