12 Ekim 2010 Salı

ÇILBIR


Çılbır mı o da ne? diyenler olabilir aranızda ..yada öğrencilik günlerimin vazgeçilmez yemeği diyebilirsiniz..Bekar insanların ve acil yemek isteyenlerin kurtarıcısı çılbır...
Aynı zamanda diyet yemeklerinde başta gelir.(tabi yağ koymadan yapılacak)
Vay be! ben neymişim diyor şimdi çılbır:))
Aslında basit ve pratik  olmakla birlikte lezzetli bir tarif..
Malzemeler:(2 kişilik)
-2 yumurta,(kişi başına bir yumurta olacak şekilde ayarlıyoruz.)
-1 kase yoğurt,
-1 diş sarımsak,
-1 kaşık sıvı yağ,
-pul biber,nane
 Yapılışı:
-Derin olmayan bir kabın içerisine sıcak su koyun,Su kaynamaya başlayınca yumurtaları suya yaklaştırarak kırın.Üzerinden birazda tuz serpin.Yumutaların dağılmaması için pişene kadar karıştırmayın.
-5 dakika kadar piştikten sonra kevgirle servis yapacağınız kaba alın.
-Ayrı bir kasede yoğurdu çırpın ve servis kabındaki yumurtaların üzerine dökün.
-Yağı ocakta ısıtın içine ince ince ezdiğiniz sarımsağı,naneyi ve pul biberi ekleyip karıştırın ve ocaktan alıp yemeğimizin  üstünden  gezdirin.Sonrada ekmeğinizi bandıra bandıra yiyin..:))
Afiyet olsun

12 yorum:

  1. çılbıra bayılırım.ama kendim hiç yapmadım çünki annem nefis yapar.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok severim, hem çok pratik hem çok lezzetli olur. Ellerine sağlık neşeciğim, afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. mmmm bayılırım çılbıra eline sağlık harika görünüyor,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. çoook severim çılbırı, dar zamanların kurtarıcısıdır,ellerine sağlık canım..sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Bernacığım sende yapabilirisn çok pratik:))
    teşekküler ballı cimcime:)
    Ferzan ben de bayılyorum:)) teşekkürler
    kesinlikle kurtarıcı zehracığım:))

    YanıtlaSil
  6. Çılbırı çok severim. Ama haşlamasını hiç denemedim. Bol tereyağda yaparız biz. Böylesini de denemek lazım. Benim için çılbırın en baskın özelliği bol pul biberli olmasıdır =) Ellerine sağlık. Bu arada akşam barbunya salatanı denedim. İznin olursa bloğumda yayınlamak isterim.

    YanıtlaSil
  7. ne çok yapardı annem biz küçükken ama yumurtaları haşlardı öylede çok güzel oluyor sizin yaptığınız gibide
    ellerinize sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. sevgili urfa tutkunu izin ne demek..tabiki yayınlayabilirsin.Burası bir paylaşım alanı hem sevgi paylaştıkça büyür..:))

    YanıtlaSil
  9. sevgili yeşim haşlayarak yapmadım ama bu şekilde gayet güzel birde öyle denemek lazım..teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  10. keyfe seyran teşekkür ederim canım:))))))))

    YanıtlaSil
  11. Ben de çılbırı, yumurtayı yağa kırarak yapıyorum. Ama seninki daha hafif olmuştur. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))