22 Kasım 2010 Pazartesi

HAŞHAŞLI KEK

Efendim herkese iyi haftalar.Pazartesi sendromundan kurtulun artık. Bakın ne kadar güzel işimizin başındayız.
Yani çalışacak bir işimiz var.
Ne mutlu ki bize çalışacak uzuvlarımız sağlam.
Ne mutlu ki bize bu güzelliklerin farkındayız:))))
Haftaya çok nefis bir kekle başlayalım istedim.
Bu keki kim yediyse çok beğendi .Haşhaş keke  çok farklı bir tat katıyor bence.Bir defa denemenizi tavsiye ederim.Sanırım ondan sonra sık sık yaparsınız:))
 Malzemeler:
-2-yumurta,
-1su bardağı şeker,
-1 su bardağı sıvı yağ,
-1su bardağı süt,
-1 paket vanilya ,
-1 paket kabartma tozu,
-2 yemek kaşığı mavi haşhaş,
-2 bardak un
Yapılışı:
1-Burada dikkat edilmesi gereken şey unu koyduğumuz bardak,yağı koyduğumuz bardak,şekeri koyduğumuz bardak aynı olacak.Ölçünün tutması açısından
2-Yumurta ile şekeri iyice köpürünceye kadar çırpıyoruz.
3-Sonrasında yağ,sütü ekliyoruz.
4-Un,kabartma tozu,vanilyayı eleyerek ekledim çırptım.Ve haşhaşıda ekleyip karıştırdım.
5-Orta boy borcama döktüm.yağlayarak:))))
6-180 derecelik fırında 30-40 dakika kadar pişirdim ama ilk 20 dak fırının kapağını açmadım.
7-Kürdan testi ile kontrol ettim piştiğine kanaat getirince fırından aldım soğuması için bıraktım.Soğuyunca kestim tadı harikaydı.
Afiyet olsun..

8 yorum:

  1. Ben pazartesileri çok seviyorum,ben de cuma sendromu var :)
    Şaka bir yana,sağlıkla uyandığımız her sabah şükretmeli ve coşkuyla başlamalıyız güne..
    Kek de nefis gözüküyor,ellerine sağlık..
    Mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  2. TEŞEKKÜRLER ZELİHACIĞIM.BENCEDE SAĞLIKLI UYANDIĞIMIZ HER GÜNE HAMD OLSUN:)
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  3. nefis bir kek olmuş.harika kabarmış.ayrıca çok haklısın arkadaşım pazartesi sendromu yapmaya hiç gerek yok.allaha şükürler olsun çalışacak işi olanlara.

    YanıtlaSil
  4. aa harika görünüyor canım ablamda çok yapar.ellerine saglık .geçmiş bayramın mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  5. çok haklısın sevgili Berna.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. cansucuğum teşekkürler.
    sneinde geçmiş bayramın mübarek olsun:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. çıtır çıtır ağza geliyor mımm:) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. ÇOK GÜZEL BİR TARİF, GÖRÜNÜM DE SÜPER,ELLERİNİZE SAĞLIK..

    BU ARADA KABUL EDERSENİZ BLOGUMDA MİMİNİZ VAR..

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))