29 Kasım 2010 Pazartesi

DRAMA LİDERLİĞİ-MÜZE EĞİTİMİ

Yani çağın gerisinde kalmamak ,yerinde saymamak hatta gerilememek adına kendimi geliştirmeyi ,çağın getirdiği yenilikleri yakından takip etmeyi çok önemserim.Eğer bir insan ben hayatta öğreneceğim her şeyi öğrendim ,işte bu kadar dediği noktada bitmiştir.Yenik düşmüştür hayata.Öğrenmenin ne yaşı ne de zamanı vardır.Her yaşta ve her zaman insan istedikten sonra yeni şeyler öğrenip kendi kişisel gelişimine katkıda bulunabilir.
Arkadaşlarım bana bu koşturmada yorulmuyor musun ?ya senin başka işin yok mu ?dediklerinde onlar adına çok üzülüyorum.Ne demek yani tamam bir mesleğim var,Eşim var evim var ,her şey bu kadar mı hayatta yani?Bence hayat uzun bir yol ve bu yolda trafiğin akışını bozanlar da var sağ çekip dinlenenlerde.Ben bu hayat yolunda durmadan ilerlemeyi tercih edenlerdenim.Yeniliklere açık değilseniz yerinizde saymaya mahkumsunuz.Hatta gerilemeye...
Burada özel mesajlarda göndermiş olduk:)Efendim uzun zamandır eğitimde dramayı sınıfımda uyguluyordum.Ve öğrencilerim zevkle dersi dinliyorlardı.4-5 sınıfa gelince yavaş yavaş bu uygulamadan uzaklaştığımı hissettim ki tam o noktada Drama liderliği kursu imdadıma yetişti.
Hayata Boyu Öğrenmenin Desteklenmesi Hibe Programı
Drama ile Eğitimde Kalitenin Arttırılması Projesi
“Drama Liderliği/Eğitmenliği” kursuna gittiğimi sanırım söylemiştim.İşte bu kurs da ikinci kuru bitirdik.Çok zevkli bir süreç.Eğer imkanınız olursa gitmenizi tavsiye edeceğim bir kurs.
Projemiz eğitimde dramanın yaygınlaştırılması ve drama uygulamaları ile
eğitimde kalitenin arttırılmasını amaçlamaktadır.
Günümüzde ” Bilgi edinme, öğrenme nasıl olmalıdır?” Sorusuna yeni cevaplar aranmakta ve ezberci eğitimin yerine yeni bilgi edinme yöntemleri bulunmaya çalışılmaktadır. Günümüzde artık öğretmen odaklı eğitim yerine, öğrenci odaklı eğitimin yararları herkes tarafından kabul edilmekte ve bunun yaygınlaşması için çalışmalar yapılmaktadır. Drama bu alanda en etkili süreştir.
Bizler sergileri gezeriz.hııı der bakarız.Bu eserleri içselleştiremeyiz.Bir farkındalık kazanamayız sadece kısa bir süre bakar ve ortamdan ayrılırız.Aynı durum müze içinde geçerlidir.Kimimize göre çok sıkıcı yerlerdir müzeler.Neden acaba?Bizleri müzelerden, sanat galerilerinden uzak tutan şey neydi acaba?İşte bu uzaklaşmalardan kurtulmanın en güzel yolu drama eğitimi ile müze çalışmalarından geçiyor.Bu çalışmadan sonra fikriniz değişiyor.
Müze eğitimi çalışmaları ile; öğrencilerin, müzelerin ve drama yönteminin bilgi edinme konusunda sunduğu yaratıcı fırsatları fark edebilmelerini ve müzelere karşı duyarlılık geliştirmelerini hedeflemektedir.
Müze pedagojisinin amaçları ise şu şekilde belirlenmiştir:
1-İnsanın değişen dünyaya uyum sağlamasına yardımcı olmak.,
2-İnsanların yaşadıkları dünyaya yabancılaşmasını engellemek,
3-Geçmişle şimdiki yaşamı arasında bağ kurmak,
4-Günümüz sorunlarına ve çatışmalarına anlayış kazandırma,.
5-Sergilenen objelerle insanlar arasında köprü kurarak, objelerin onların yaşantısı ile bütünleşmesini sağlamak

 

5 yorum:

  1. fikirlerine gonulden katılıyorum ve aynı yoldan gitmeye calısıyorum.
    drama kursu arayısı içerisindeyim bende .
    ankarada mı bu kusr acaba

    YanıtlaSil
  2. canım benim keşke herkes böyle kendini geliştirebilse yola devam canım

    YanıtlaSil
  3. Ne iyi etmişsin Neşe. Öyle tembel öğretmenler görüyorum ki, darılmasın kimse. Derse girip çıkan, yenilenmek için hiçbir çaba göstermeyen. Tebrik ederim seni.

    YanıtlaSil
  4. sevgili kova kadınıyım eğer Ankara'da yaşıyorsan çağdaş drama derğine başvurursan yardımcı olacaklardır.onlar bu işi çok başarılı yapanlardan:)

    YanıtlaSil
  5. Bacım teşekkürLer.
    teşekkürler narince kendini geliştirmeyen gerilemeye mahkum
    ne yapalım herşey çocuklarımız ve aslında bizler için çocuk demek gelecek demek yani bizim gayemiz geleceğe yatırım yapmak:))

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))