9 Temmuz 2010 Cuma

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Dolmayı ben genelde zeytin yağlı seviyorum.Ban göre daha hafif ve lezzetli oluyor.Etlisinde yerim ama tercihim zeytinyağlılardan yana:))
Bu arada blogumda sanırım bir sorun var..Virüs mü bulaşmış ne anlamadım sevgili Ebruli uyardı sağolsun..Virüs taramasından geçirdim ama inşallah hallolmuştur..
Gelelim dolmamızın tarifine:
Malzemeler:
-12 tane dolmalık biber,
-5 kahve fincanı kırık pirinç,
-1 tane büyüğünden kuru soğan,
-2 tane domates,
-2 tane sivri biber,
-2-3 tane sarımsak,
-1 demet maydanoz,
-1 yemek kaşığı biber salçası,
-1 çay kaşığı kararbiber,
-1tatlı kaşığı pul biber,
-1 çay kaşığı kuru nane,
-1 tatlı kaşığı sıvı sumak ekşi(ekşisi size kalmış nar ekşisi ,limon,limon tuzu da olabilir.)
-1 çay bardağı zeytin yağı
-yeterince tuz
Yapılışı:
-Soğanı,maydanozu,domatesi,sivri biberi,sarımsağı küçük küçük doğruyoruz derin bir kaba alıyoruz.
-Pirinç kırıklarının yıkayıp ekliyoruz.
-salçasını ,baharatlarını ,ekşisini ve yağını ekliyor iyice karıştırıyoruz.
-Dolmalık biberlerimizin içini temizleyip hazırladığımız harç ile dolduruyoruz.
-Ağzını dilimlediğimiz domateslerle kapatıyor ve tencereye diziyoruz.Ben genelde iki biberi ağzı ağzıma getirir yan yan dizelrim .Bazen ağızlarını kapatır ,ağızları yukarı gelecek şekilde dizerim yani her halukarda pişiyor..:)
-Dolmaların tam üzerine ısıya dayanıklı bir tabak koyalım.Bizim oralarda bu iş için özel hazırlanmış dolma taşları olur..
-Tenceremizi ocağa koyalım üzerine 1,5 bardak veya 2 bardak sıcak su ekleyelim.Kaynamaya başlayınca ocağı kısalım kısık ateşte pişmeye bırakalım.
Afiyet olsun:)
Herkese hayırlı cumalar..

Sevgili Ebruli beni MİMLEMİŞ.Ve kurban ilan etmiş
Neşe'cim diğer kurban sensin canım ;)
Canım benim Neşe sana kurban olsun:))
Mim olayı pek sevmem ama seni kıramam bilirsin:)
İşte cevaplarım..

1. Hangi işleri yarım bırakırsın yada bıraktığın neler var?
    Aslında yarım işleri sevmem ama örgü olayında her işim yarımdır.Tam işim yoktur örgüde yani:))Ay herkes örerken bende  yapmak isterim ama hemen sıkıldığım için tamamlayamam.Birde örgü insanı rahatlatır diyorlar yalan söylüyorlar yalannn:)))
2. Yakın zamanda kaybettiğin biri var mı?
var:(
3. En ağır bulduğun, sana dokunan bir yemek var mı?
   Yağlı yemekler bana dokunur pekde sevmem zaten ..
4. Cinsellik ve aşk anlamında unutamadığın biri var mı?
   Eşim benim tek aşkım:)
5. Çocukken sevdiğin çizgi filmler?
  Pembe Panter
6. Blogger'a ne zaman kayıt oldun? Kim vesile oldu? Nereden duydun?
28 Aralık 2008 pazar günü.
Blogu edinmemde miss zerrin vesile oldu.Zten yemek tarifleri ararken gezinirdim sonra dur bende bir bakayım bu blog işi nedir diye derken kendimi burada buldumm...
7. Çok paran oldu neler yaparsın?
Hiç düşünmedim çünkü çok param olacak bir durum yok.
657 ye mensubum:))

Ben kimleri mimlesem şimdiiii..
umutlu hayat sevgili BERNA,
Yemek vakti AYLİN,
Mimlendiniz güzeller ..

5 yorum:

  1. canım bende çok seviyorum senin gibi zeytinyağlı.hele asma yaprağı ulursa offf off.ellerine sağlık.afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  2. ay canım benim asma yaprağı deme orada bitiyorumm..
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık arkadaşım benim için z.yağlı dolma vazgeçilmezdir.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Bernacığım:)
    benimde çok sevdiğim lezzetler arasındadır.
    söylemesi ayıptır iyide yaparım:))

    YanıtlaSil
  5. Bayılırım zeytinyağlı dolmaya. >Ellerine sağlık benim 657'ye tabi öretmenim:)

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))