14 Haziran 2010 Pazartesi

SÜTLÜ İRMİK TATLISI


Efendim yeni bir haftaya giriyoruz ve bu güzel haftaya hafif bir tatlı ile başlamak istiyorum.Canınız tatlı çektiğinde hemen yapabileceğiniz basit ve pratik bir tatlı.
Benim kuzenimin en meşhur tatlısıdır bu:)))Canım benim senin gibi yapamasam da bu sefer tadı yakaladım sanırım.Geldiğinde sana da yapacağım senin onayın kaldı .Eşim ve arkadaşlar beğendi..E usta sensin ya :))))
Gelelim tarife
Malzemeler:
-10 Kaşık şeker,
-10 kaşık irmik
-1 yemek kaşığı margarin veya tereyağı,
-1litre süt,
-1paket vanilya,
-3 yemek kaşığı hindistan cevizi,
süslemek için:toz tarçın
Yapılışı:
Şekeri,sütü,irmiği ,vanilyayı ,margarini ,hindistan cevizini ekliyoruz kısık ateşte yavaş yavaş pişiriyoruz.
Katılaşmaya başladıktan ve kaynadıktan sonra 5 dakika daha ocakta tutup sonra kaselere paylaştırıyoruz.
Kasenin büyüklüğüne göre değişsede benim yaptığım 6 kase çıktı.
Üzerini biraz hindistan cevizi ve toz tarçınla süsleyerek servis yapıyoruz.
Tabi bu tatlı soğuk ikram ediliyor:))Buna dikkat ediyoruz.
Not:
-Şekerini artırabilir veya azaltabilirsiniz.O sizin damak tadınıza kalmış
-Kase yerine bir borcama düşeyip soğuduktan sonra dilimleyip servis edebilirsiniz.
Herkese iyi haftalar

14 yorum:

  1. hiç dayanamam.Gece gece canım istedi...

    YanıtlaSil
  2. benimde favori tatllarımdandır ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. mımmm hem de bol tarçınlı:)

    ellerine sağlık öretmenimmm:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize,emeğinize sağlık çok iştah açıcı ve leziz görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. İÇİMDEN GELDİĞİ GİBİ CANIM BENİM..YAP AY CANIN ÇEKTİYLE ..GECESİ GÜNDÜZÜ YOK BU İŞİN:))

    BERNACIĞIM TEŞEKKÜRLER,

    PAPATYAM PRENSESİM TEŞEKKÜRLER,

    FUAT BEY TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım,serin tatlıların tam zamanı :)))

    YanıtlaSil
  7. Şu an olsa afiyetle yerdim.Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. VAZGEÇİLMEZ PRATİK LEZZET
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık helle şu sıcak günlerde en iyi gidecek tatlıların başında geliyor sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. evet aysultanım haklısın serin tatlar zamanı.teşekkürler,

    teşekkürler gizemli tatlar,


    teşekkürler hande:))

    öznur teşekürler

    YanıtlaSil
  11. ben de bayılırım irmk tatlısına ama kaselere dökerek denememiştim bu şekliyle de deneyeceğim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. melekciğim kalıplarda şık görünümü oluyor denemeni tavsiye ederim:)))

    YanıtlaSil
  13. Çok nefis görünüyor ellerine sağlık..Üç aylarınız hayırlı olsun..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. en sevdiğim tatlılardandır. Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))