24 Haziran 2010 Perşembe

CEVİZLİ BEYAZ LAHANA SALATASI

Sağlıklı beslenme adına bugünlerde pek dikkatli değiliz malesef.Ama salata diyince akan sular durur asla vazgeçemem.Ben lahana ile salata yapıldığını duyduğumda ya nasıl olur ki demiştim ama birgün denedim o gün bugündür lahana salatasını severek yapıyorum.Bilmeyen yada yapmayan varsa bir denemesini tavsiye ediyorum
Bu salata ,çok sık yaptığım üstelik metobolizmanın çalışmasına fazlaca katkı sağlayan bir salatadır.Ben her defasında değişiklikler yaparak deniyorum.Bazen yeşil soğan bazen kuru soğan vs..
Ama nasıl yaparsam yapayım lahana salatasına cevizin çok yakıştığına karar verdim.Yo diğer salatalarada güzel yakışıyor ama en güzel lahana salatasına yakışıyor bence..
Gelelim tarifimize:
Malzemeler:
-Orta boy beyaz lahananın 1/4 ü
-2 domates,
-1 tane kuru soğan,
-1 tane salatalık,
- Yarım demet maydanoz,
-1 avuç ceviz
-yeterince tuz
sosu için:
-1 tatlı kaşığı kuru nane,
-1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber,
-1 yemek kaışığı nar ekşisi,
-1 yemek kaışığı zeytin yağı
Yapılışı:
Salata malzemelerini istediğiniz gibi doğrayın(Cevizlerden bir kaçını doğramayın ayırın üzerini süslemde kullanacağız).
Geniş bir kaba alın.
Sosunu çukur bir kapta iyice karıştırın ve salatalık malzemelerin üzerine gezdirin.
Tuzunu atıp salatanızı karıştırın.
Üzerini iri ceviz taneleri ile süsleyin
Afiyetle yiyin..

10 yorum:

  1. Neşecim harika bir fikir canım ylaşım için sağolasın ve eline sağlık hünerli arkadaşım şifa olsun. Lahana salatasını bende belli bir tarife bağlı kalmadan kafama göre yaparım ama ceviz atmak aklıma gelmemişti deniycem inşallah. Cuman mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  2. Pek güzel görünüyor bu salata. Çok da besliyici.

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. beyaz lahana salatasını bir otelde yemiştim hala tadı damagımdadır.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  4. canım eline sağlık .hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor.. en kısa zamanda bende yapacağım.:)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım,nefis görünüyor
    çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. jibekciğim canım teşekkürler sanada hayırlı cumalar..
    cevizli tavsiye ederim.çok nefis oluyor.

    papatyam prensesim teşekkürler datlım.:)))

    eylemciğim teşekkürler..

    aleyna teşekkürler sanada hayırlı cumalar.

    ankaradan teşekkürler,

    zeynepciğim teşekkürler:)))

    YanıtlaSil
  8. Babam çok güzel yapar bu salatayı,ben de bayılırım :)Ellerine sağlık canım.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor canım benim ellerine sağlık afiyetler olsun öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Nefiss, buram buramm sağlıkk.)

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))