11 Haziran 2010 Cuma

HARRAN KUBBESİ


Efendim herkese hayırlı cumalar.Sağlığınız ,moraliniz yerindedir inşallah..Bizler hamdolsun iyiyiz.Sizlerin güzel haberlerini duydukça daha mutlu oluyoruz.Güzel paylaşımlar ,tatlı yorumlarınız bizleri ihya ediyor.Bu güzel cuma gününde sıcacık sevgilerimi gönderiyorum  Şanlıurfa'dan:)
Şanlıurfaya özgü pratik ama lezzetli bir fırın yemeği tarifi vermek istiyorum sizlere.Siz onun pratik olduğuna bakmayın lezzeti dört dörtlük:))
İçinizde Harran'ı bilen var mı bilmiyorum..Ama Harran'ın kubbe şeklindeki evleri dünyaca ünlüdür.İşte burada yaşayan insanlarda kendi içinde bulunduklaru ortamdan ,kültürden etkilenerek bu yemeğe Harran kubbesi adını vermişlerdir.Şanlıurfa'da hanım olmak gerçekten pratik ve kolay.En sıkışık anınızda hemen bir fırın yemeği, 5 dakikanızı almaz bu yemeğide hazırlamak
Aslında yemeklerin yanında aparatif yada meze niyeti ile verilebilir.Değişik bir alternatif olsun isteyenlere duyurulur.:))
İşte malzemeler:
1 kg orta boy patates,
2 yemek kaşığı sıvı yağ,
bir tutam tuz,
1 fırın tepsisi,
Yapılışı:
Patatesleri soyuyoruz.Ortadan ikiye kesip tepsiye diziyoruz.Üzerine sıvı yağı gezdiriryoruz. Ve bir tutamda tuz serpiyoruz.İşte yemeğimiz fırına gitmeye hazır.Gelirken yanında iki tırnaklı pide ohhh daha ne olsun:)))
AFİYET OLSUN

14 yorum:

  1. :)))) bende kurabiye bekliyorum ciddi ciddi:)
    değişik bir tarif elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. aaaaa çok pratikmiş, Harran Kubbesi diye duymuştum ama daha zor özel bir yemek sanıyordun. Çok güzel kızarmış patatesler. Çok severim.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı cumalar canım harran kubbe gerçekten çok lezzetli et yemeklerinin yanında harika oluyor

    YanıtlaSil
  4. Görüntü süper, ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize saglik afiyetler olsun canim.

    YanıtlaSil
  6. ahahaha ne kolay ayol bu. insan bunun yanına bi köfte ister:))

    ellerine sağlık tatlımm

    YanıtlaSil
  7. Ne güzelmiş ismi :)Görüntü de nefis,deneneneck ilk fırsatta ;)Öpüyorum canım

    YanıtlaSil
  8. aylinciğim kurabiye bir daha ki sefer:)))

    buketciğim çok pratik:))

    keyfeseyran canım bende et yemeklerinin yanında sık sık yaparım kahvaltıda bile iyi oluyor:)


    teşekkürler senem:)


    teşekkürler gülcan:)

    papatyam köfte ile süper ikili oluyor:))

    cansu teşekkürler:))

    ebrulim dene bencede :))fikrini merak ediyorum:))

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık çok güzel bir tarif

    YanıtlaSil
  10. Urfa'nın şanı harranın kubbelerinden geçiyor o zaman.

    YanıtlaSil
  11. bizlerdende çoook sevgiler Şanlıurfaya..
    afiyetle
    sevgiler neşelim.

    YanıtlaSil
  12. Urfanın harran kubbesini özleyeceğim hiç aklıma gelmezdi. Hamilelik insana neler yaptırıyormuş.OOff Ooff
    Bu arada patateslerin üstüne artı şeklinde kesik atılmıyormuydu ?

    YanıtlaSil
  13. Harran kubbeyi evde de yapabilirsin fırın kadar lezzetli olmaz tabi.
    ama hamile olunca belki canının çekmesini bir nebzede olsa hafifletir .
    üstüne çarpı şeklinde çizik atanda var atmayanda sanırım isteğe bağlı. Ben çizik atmadan yapıyordum. Taş oacaklı fırında piştiğinde belkide çok lezzetli oluyordu..
    Bebeğinizi hayırlısı ile kucağınıza almanızı diler. Ziyaretiniz için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))