30 Haziran 2009 Salı

KURU YUFKADAN PRATİK BÖREK

Bu böreği ben çok seviyorum .Çat kapı gelen misafirleriniz için en iyi ikram.Pratik,kolay ve lezzetli bir börek.Sevgili anneciğim bu böreği karadenizli komşumuz Tenzile hanımdan öğrenmiş ve hemen uygulamış .Tabi " bende isterim". dedim.Anneciğimin ellerine sağlık bir kutu yapmış getirdi. Canım börek çektiğinde çayın yanında 5 dakikada hazırlıyorum.Arkadaşlarımdan tam not aldı bu kuru yufkadan pratik börek.Bende sizlerle paylaşmak istedim.Malum önümüz yaz dönemi belki kış için hazırlık yapanınız vardır işte bu börekte kışa hazırlık olarak yapılabilir .Değişik bir alternatiftir.
Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim
Yapılışı:Öncelikle yufka ekmek yapmayı bilmeniz lazım.Bildiğimiz yufka ekmekğini gözleme büyüklüğünde açıyoruz ve sacda pişirdikten sonra dörtde katlıyoruz.Bir kutuya bırakıyoruz.Nem ve koku almayan bir yerde muhavaza ediyoruz..
Böreği ,yapmak istediğimizde kuruttuğumuz hazır haldeki yufkayı şekildeki gibi ıslatıyoruz.
Arkasından ıslattığımız yufkamızı bir bezin arasına alıyoruz ,üzerindeki fazla suyu çekmesini ve biraz yumuşamasını sağlıyoruz.
Yufkamız yumuşadıktan sonra arasına rendelediğimiz kaşar peynirini ilave ediyoruz ve kapatıyoruz.


Teflon tavamızı biraz tereyağ ile yağlıyoruz ve böreğimizi pişiriyoruz.

Şekildeki gibi keserek yada bütün halinde serviz yapıyoruz.
Afiyet olsun.

14 yorum:

  1. Ohhh harika gerçekten,anneciğininde seninde ellerinize sağlık.....Yiyenlere afiyet olsun,bizlerde yutkunanlar gurubu...

    YanıtlaSil
  2. yufka yapmayı ögrenmek lazım her zaman lazım oluyor.bende allah nasip eder izmire gidersem alacam yufkalarımı afiyet olsun çok leziz olur bende yemiştim

    YanıtlaSil
  3. CANIM ELİNE SAĞLIK.BİZDE RAMAZAN İÇİN YAPARIZ BÖYLE YUFKA.BEN PIRASALISINIDA YAPARIM.ÇOK GÜZEL OLUYOR.

    YanıtlaSil
  4. özellikle çocukken ne çok yemişizdir..
    neler anımsadım şimdi :)
    afiyet olsun canım..
    tatlısıda çok hoş oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Ay canım annem biz çok sevdiğimiz için her yıl az miktarda yapar mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Ah ah bunu birazcık daha bol yağda kızartcaksın,tadına doyum olmuyor. Enfes bişi yahu. Hele de kahvaltıda:)

    Bize de halem kendine yaptıklarından veriyor çok şükür:)


    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. İnan ne harika böyle.
    Ne güzel........
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. ÇOOK LEZZETLİ VE PRATİK GÖRÜNÜYOR CANIM..MUTLAKA YAPACAĞIM...ELLERİNİZE SAĞLIK..SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  9. neşeciğim ellerine sağlık güzel görünüyor ama nerede bulacağız sacı yapacağız yufkayı..biz yine yufkadan böreğe devam...:(( ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Selam pratik börek paylasiminiz icin tesekkür ediyorum. Ben pempetatlarin blogunda farkinda olmadan ADSIZ olarak yorum yapan blogdasinizim. Yorumum yanlis anlasildi ve bunu fark eder etmez pembetatlara özür yazimi gectim. Ama ne yazikki su ana kadar hala yayimlamadi. Yorumu size birakiyorum. Bu vesile hayirli günler diliyor. Herseyin gönlünüzce olmasini temenni ediyorum. Saygilarimla.

    YanıtlaSil
  11. Afiyet bal seker olsun canim Neselim :)) En iyisi ben buralarda bir de yufka acmayi ogreneyim :)) Nefiss :)

    YanıtlaSil
  12. Hayallah bugünlerde her yerde börekler çıkıyor karşıma. Ondan mı acaba annemin buzluğa koyduğu sigara böreklerinden yeme aşkına tutuldum?

    YanıtlaSil
  13. ay ben bu böreği biliyorum.yıllar önce bir komşumda yemiştim.hatırladım şimdi.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba,çok severim ben kuru yufka böreğini,şahane olmuş,ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))