22 Haziran 2009 Pazartesi

ETİMEK TATLISI


Efendim uzun zamandır bu tarifi yayınlamak istiyordum.Ama bir türlü kısmet olamadı .Bugün yarın derken kısmet bugüneymiş.
Okuldan öğretmen arkadaşım Tevhide hanım yapmıştı ,ilk olarak o zaman tatdım.Aman Allahım ,nasıl gözümden kaçmış bu lezzet.Hafif mi hafif,güzel mi güzel bir lezzet.İlk fırsatta yaptım, yiyen kişiler arasında hiç beğenmeyen biri olmadı .Şerbetli ve hafif...ee daha ne olsun değili mi?
Tarifine gelince ben genelde hazır malzemeler kullandım ama istenilirse bu malzemeler evde hazırlanabilir.
malzemeler:(Dikdörtgen borcama tam geliyor)

  1. 1 paket etimek,
  2. 1paket krem şanti,
  3. 1 paket muhallebili tavuk göğsü(veya bir paket sakızlı muhallabi)tercih sizin,
  4. 1 litre süt
  5. 1 su bardağı toz şeker,
  6. 2 bardak su,
  7. hindistan cevizi
  8. 1 çay bardağı dövülmüş fındık
Yapılışı:
  1. Bir su bardağı şeker ile 2 su bardağı su şerbet yapılır.10 -15 dakika arası ocakta pişirilir indirmeye yakın bir iki damla limon eklenir.
  2. Etimekleri borcama yerleştiriyoruz ve üzerine yaptığımız şerbeti döküyoruz.Soğumaya bırakıyoruz.
  3. Bir paket muhallebiyi üzerindeki tarife göre pişiriyoruz ve soğuyan etimeklerin üzerine yayıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.(3 bardak süt ile pişiriyoruz.)
  4. Bir bardak süt ile krem şantiyi hazırlıyoruz ve soğuyan tatlının en üst tabakasına sürüyoruz.
  5. Üzerini hindistan cevizi ve dövülmüş fındık ile süslüyor buzdolabına soğumaya bırakıyoruz.3-4 saat dinlendikten sonra servis yapıyoruz.
  6. Afiyet olsun.

12 yorum:

  1. Tam da bu mevsime uygun hafif ve leziz bir tatlı.

    Ellerine sağlık öğretmenim:)

    YanıtlaSil
  2. canım ellerine sağlık.. ben de uzun yıllardır yaptığım ve severek yediğim bir tatlı..fotoğrafına bayıldım..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım bende çok severim dediğin gibi şerbetli olmasına rağmen çok hafif...

    YanıtlaSil
  4. Bende bir arkadasimda yemistim cok hafif ve lezzeliydi,hemen etimek aldim ama hala yapacagim cok tembelim bu aralar,sende görünce artik yapma vakti geldi tarif senden yapmasi benden.
    eline saglik canim tadini bildigim icin enfes olmustur

    YanıtlaSil
  5. çok sevdiğim tatlılardan biri elinize saglık

    YanıtlaSil
  6. Eskiden annem de yapardı ya epeydir yapmadı. Arada yeni bir şey öğreniyor, takılıp kalıyor...

    YanıtlaSil
  7. hayatım çok teşekkür ediyorum destekleriniz için...izleyemediğin için üzülme ben sitemde link verdim ordan izlersin..sevgilerimle öpüyorum

    YanıtlaSil
  8. haklısın arkadaşım .süper bir lezzet.ellerine sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Yazın soğuk soğuk nasıl güzel oluyor. Bir de çikolata sosla, of of! Yeme de yanında yat.

    YanıtlaSil
  10. bende bayılırım etimek tatlısına.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  11. ımmmm en sevdiğim sütlü tatlıdır kendisi fındıklıda bir başka gözüküyor ellerine sağlık...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. bende çok sık yaparım bu tatlıyı hem kolay hem hafif afiyet olsun

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))