16 Haziran 2009 Salı

TAHİNLİ FINDIKLI KEK

Geçenlerde satranç kursuna giderken kurs arkadaşlarıma yapmıştım tahinli keki.Onlar çok beğendiler ve zevkle yediler .Bende tadını onaylatmış oldumTarifi çok basit daha doğrusu bildiğimiz kekin içine fındık parçacıkları ve bir fincan tahin ilave ettim.Şimdi şu ölçülerde yaptım desem yanılmış olabilirim .Tahmini olarak göz kararı koydum malzemeleri:

malzemeler:
  1. 2yumurta,
  2. bir çay bardağına yakın şeker ,
  3. yarım çay bardağı sıvı yağ
  4. 2 kaşık süt,
  5. 1 fincan tahin ,
  6. 1çay bardağı ufalanmış fındık,
  7. 1 paket vanilya,
  8. yarım paket kabartma tozu(baton kalıbım küçük diye),
  9. alabidiği kadar un,(unu ,kabartma tozunu,vanilyayı önceden elerseniz, un hafiften havalanmış ve iyi karışmış olur.)
  10. Üstünü süslemek için susam

Yapılışı: Benim baton kalıbım küçük olduğu için; malzemeler normal kekin yapımında kullanılan malzemelerin yarısı şeklinde ama siz büyük bir kalıp kullanacaksanız malzemeleri iki katına çıkartmalısınız.

  1. Baton kalıbınızı yağlayın.Malzemelerinizi sırasıyla çırpın.Kalıba döküp üzerini susamla süsleyein
  2. 170 derecelik fırında 30-40 dakika pişirin .ilk 20 dakika fırının kapağını açmayın yoksa fırının kavası kaçar, kek söner yani kabarmaz.Kürdan testi ile pişip pişmediğini anlayabiliriz.(Kürdanı kekimize batırıyoruz,eğer kürdan kuru çıkarsa pişmiştir,çıkmazsa pişmemiştir.)
  3. Piştikten sonra biraz soğuyunca dilimliyoruz .Afiyetle yiyoruz.Tahinli tatları sevenlere duyrulur.

18 yorum:

  1. biraz düzelince yine iş yapmaya başlamışsın:)
    ama harika birşey çıkmış ortaya ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. İçine tahin giren bütün tatları çok severim canım.
    Ne güzel kabarmış,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. tahinli tatları çok severim ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil
  4. canım yaaa..yanlışmı geldim diyeceğim..
    çok güzel olmuş buralar..
    adeta 3 oda 1 salon gibi..ohhh ne güzel içi açılmış blogun:))güle güle kullan..
    ayrıca çok geçmişler olsun nasılsın şimdi..bel ağrısı zordur ani hareket yapma sakın düşmeler ilerde kayma ve fıtık başlangıcıda olabilir..kendine dikkat et..
    bıraktığın dilekler içinde tşk ederim canım çok saol...bizler gitmeden gelin buralara iki adımız bak..hasankeyfe geçeriz beraber..mardini gezeriz..
    gelmişken bütün mamalardan aldım ellerine sağlık...hepsi bir arada oldu affet lütfen sonra telafi ederim..iyi tatiller sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. sevgili Nuray
    inşallah neden olmasın bakarsın çat kapı ordayız.
    ...
    kübracığım canım benim teşekkürler ama bunlar arşivden daha önce yapmış tım yayınlamaya kısmet olmamıştı .kendime dikkat ediyorum sağlık gibisi yokmuş onu anladım .
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkürler sevgili papatya prenses ve hande.sevgiler

    YanıtlaSil
  7. nefis bir kek olmuş belli.ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  8. ellerine saglik canimm tahinli kek hic denememistim insallah onada firsat gelirse denemeyi dusunuyorumm tahini cok severimm ;)))
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. eline sağlık, hoş görünüyor kekin. Başta okurken "aaa ne güzel, ne kadar az malzeme" demiştim. Ama normalmiş malzemesi.

    YanıtlaSil
  10. HENÜZ BATON KALIP ALMIŞ DEĞİLİM AMA ALDIĞIMDA MUTLAKA DENEYECEĞİM..
    SUNUM OLATAK ÇOK GÜZEL GÖKRÜNÜYOR VE BİR O AKDARDA LEZİZ..
    ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM..
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  11. Kek hemde tahinli fındıklı.
    Sen ne yaptın böyle.
    Çok harika.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. elıfsultan boş duramamışın yıne muthış duruyor

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık nefis gözüküyor...

    YanıtlaSil
  14. Çok geçmiş olsun, Bir de hasta hasta kek yapmışsınız, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. canım ellerine sağlık..çok nefis görünüyor..tahinli tatlılara susam çok yakışıyor...
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  16. Yeni şablon çok güzel durmuş, güle güle kullan sevgili Neşe. Tahinle benim de aram iyidir, belki bir gün denerim. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  17. Aaaah ahh görmek istemiyorum kekler mekler. Canım da çekiyor işin kötüsü. Yapayım şu yağsız şekersiz kekimden de çayın yanında yiyeyim en iyisi...

    YanıtlaSil
  18. hımmm çay sohbetlerinde harika gidiyor.

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))