19 Haziran 2009 Cuma

PATATESLİ SEMİZOTU SALATASI



Canlarım sizde benim gibi semizotu sevenlerden misiniz.?
işte size süper bir tarif öyle süper falan dedi havaya girmiş bu kız demeyin gerçekten süper ama ya..:)Bakın deneyin sonra bana teşekkürlerinizi iletirsiniz:)
malzemeler:
  1. 1 demek semizotu,
  2. 3 patates
  3. 1 kırmızı biber
  4. 2 taze soğan,
  5. 2 yemek kaşığı mayonez,
  6. 2 yemek kaşığı yoğurt,
  7. 1 diş sarımsak,
  8. 1 tatlı kaşığı hardal,
  9. tuz,bir yemek kaşığı haşhaş tohumu.
Yapılışına gelince:
  1. Patatesin kabuklarını soyun.Küp şeklinde doğrayıp bir kaba alın.üzerini geçecek kadrar su ekleyip,yumuşayıncaya kadar haşlayın.Suyunu süzdükten sonra soğumaya bırakın.
  2. Semizotunu yıkayıp suyunu süzün.Yapraklarını kopartıp saplarını parçalayın.Taze soğanları ince ince kıyın.Kırmızı biberin çekirdekelrini çıkartıp küp küp doğrayın.
  3. Yoğurt,hardal-ve mayonezi iyice çırpın.(ben hardal eklemedim.)Sarımsağı rendeleyip,tuzu eklerin.Semizotunu,soğanı ve patatesleri ekleyip harmanlayın.Servis tabağına alıp üzerine haşhaş tohumu serpiştirin.
  4. Afiyet olsun
Hayırlı cumalar.sevgiler:)))))))))))))))))))))))))))
Not: Tarif mayıs ayı lezzet dergisindendir.

12 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK CANIM.BİZİM BAHÇEDE SEMİZOTLARININ OLMASINI BEKLİYORUM.OLUNCA DENEYECEĞİM.İYİ HAFTASONLARI

    YanıtlaSil
  2. canım salata nefis...semizotunu çok severim bol limonlu z.yağlı falanda...patatesle hiç yapmadım denemek gerek..
    eline sağlık iki kaşık aldım canım..
    bu arada burda hortum tutup balkon yıkıyorlar..aşağıda şapırşupur ıslanmışsın hiçç bakan yok..bir dersin iki dersin susarsın ne yapalım:(

    YanıtlaSil
  3. Canım sanada hayırlı cumalar..
    Evet ben semiz otunu çok severim deneyeceğim ilk fırsatta ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. neşecim sen toparlanıp arkadaş da mı ağırladın maşallah maşallah düşündüğümden daha kısa zamanda iyileştin canım tekrar geçmiş olsun aşağıdaki yazını okudum ama gerçekten zor bir durum benim üst komşum diyorki insanın komşularından en az iki kişinin ahiret gününde razı olması gerekirmiş atalarınız boşuna demmeiş ev alma komşu al gerçekten çok önemli Allah yardımcın olsun canım işin zor anlattığından da anlamıyorlarsa yapacak çok fazla birşey yok kırıp dökmeden başka ????

    YanıtlaSil
  5. canım ellerine sağlık..ben bu salatayı biliyom.. sana katılıyom süper oluyor ama haşhaş tohumu koymuyordum yaparken..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Semizotu olur da yenmez mi:))Ellerine sağlık.Listeye eklendi:))

    YanıtlaSil
  7. bayılırım semiz otuna şu anlayışsız komşunuda allah ıslah etsin ne diyelim sevgiler hocam o proje konularına gelince sadece vereceğimiz ödevin taslağını hazırlayacağız bazı yerlerde yanlış anlaşılmalar olmuş biz ödev hazırlamayacağız yani ukalalık kabul etmezsen hatırlatmak istedim

    YanıtlaSil
  8. iki sevdigim lezzet bir salatada olurda nefis olmazmi,semizotunu patatesle denememistim tarif alindi,eline saglik enfes görünüyor

    YanıtlaSil
  9. Ben bu salatayı yoğurtlu-mayonezli değil de zeytinyağı ve limonlu olarak yaparım. Zaten bahçede semizotları çıktıkça salatalara ekliyorum.

    YanıtlaSil
  10. eminim güzel olduğuna.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. CANIM BAHÇEMIN HERYERINDEN FIŞKIRIYOR VALLAHI DENEMELIYIM BAK BU TARIFI SAGOL

    YanıtlaSil
  12. sevgili harosa neden ukalalık olarak algılayayım bilakis memmun olurum bizde taslağını hazırladık , tamamladık bitti çok şükür.teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))