17 Kasım 2009 Salı

SODALI BÖREK-HAMİDE'NİN BÖREĞİ:)

Aldığım tarifte çörekotu ve susam yoktu ben ekledim .Normalde su böreğinde olmaz.Aynı zamanda bu böreğin orjinal tarifinde iki kat iç malzemesi vardı ben tek kat kullandım.Bu şekilde de güzel oluyor.Ama siz iki kat malzeme ile deneyin iç malzemesi bol olunca daha güzel oluyor ..:):)


Bu börek su böreği tadındadır .Sevgili öğretmenimiz Hamide Hanım yapmıştı bende tarifi aldım hemen denedim ve çok memmun kaldım.Kendisine çok teşekkür ediyorum.Denemenizi tavsiye ederim.
Malzemeler:
  • 3 yumurta,
  • 1 şişe soda,
  • 2 su bardağı süt(istenirse 1 bardak su, 1 bardak süt şeklinde konabilir)
  • 1/2 sb bardağı margarin,
  • 6 yufka,
İç malzemeleri:Yarım kg peynir,1 demet maydanoz
Yapılışı: Sıvı malzemeleri karıştırıyoruz.Tepsimizi yağlıyoruz.Bir yufkayı fırın tepsisine dışa taşacak şekilde yayıyoruz.Hazırladığımız sıvı karışımdan bolca sürüyoruz.2.yufkayı kırıştırarak tepsiye yayıyoruz.Üzerine iç malzemeler koyuyuruz.3. yufkayı kırıştırarak harclı kısmın üstüne yayıyoruz. 4. yufkayıda yayıyoruz üzerine sıvı harç koyuyoruz iç malzemeleri ekliyoruz.5 yufkayı kırıştırarak koyuyoruz .Yufkanın üzerine sıvı karışımdan sürüyoruz.6. yufkaya da aynı işlemi yapıyoruz.Ve yandan sarkan yufkalar ile böreğin üzerini kapatıp kalan sıvı karışımı üzerine döküyoruz.Bu börek pişerken şişecektir panik yapmayın:)
Böreğin en güzel yanı su böreğini hatırlatması.Bu böreğe yalancı su böreği  de deniyor.Böreğimiz 180 derece fırında piştikten sonra soğumaya yakın keserek servis yapıyoruz..

Not:Köy peynirinin tuzunu almak için böreğimizi yapmadan önce peyniri 2-3 saat  suda bekletin

Afiyet olsun..

16 yorum:

  1. Soda gerçekten böreğe su böreği lezzeti veriyor.

    Ellerine sağlık öretmenim:)

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık güzel olur sodalı börek....çok sık yaparım bi kere limonlu sodayı boca ettim bakmadan harcın içine ıığğyyy...:):)

    YanıtlaSil
  3. bizlerle paylaştığın için çok tşkr ediyorum canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlıkk ye beni diyorr:))

    YanıtlaSil
  5. Ne hamarat öğretmenler var,Urfa da ellerine sağlık canım:)nefis olmuş

    YanıtlaSil
  6. kesinlikle afiyetler olsun:)))nefisss görünüyor canım,ellerine kollarına sağlık
    çook öpüyorum ,sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Börek cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  8. Börek cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  9. Süper görünüyor zaten,bir dilim almadan gitmemmm:))

    öptüm

    YanıtlaSil
  10. enfes görünüyor ellerinize saglık sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Bence sodalı börek su böreği gibi sevgili papatya prenses.,
    Hansacığım böreğin akibeti ne oldu
    :)
    Rica ederim Aslıcığım ne demek:)

    sevgili kalpkurabiye ye güzelim sende afiyetle buyur :)

    Aysultanım beceriksiz insan yoktur bence balım sadece yapmak istemeyen insan vardır.

    Teşekkürler Zeynepciğim.

    Sevgili Kızılcıkşurubu teşekkürler,

    sevgili Tuba teşekkürler,

    sevgili cansudere teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Neşecim iyi etmişsin çörekotu eklemekle :) Bayılırım tadına,kokusuna.Börek nefis görünüyor ellerine sağlık,sevgiler arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  13. Biraz su böreğine benzettim canım...
    Ama çok lezzetli gözüküyor ellerıne saglık....

    YanıtlaSil
  14. sodalı börekler ünlüdeür zaten..ama ben daha denemedim nasıl olduysa..inşallah deneyeceğim..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  15. merhaba arkadaşım.ziyasretin için çok teşekkürler.purçalık dediğiniz bitkiyi zahtere benzetmedim sadece aynı bitkiyi biz zahter salatasının içinde kullanıyoruz veya zahter salatası gibi sade murç dediğimiz salatayı yapıyoruz. inşallah sizlerle paylaşmak istiyorum murç un kendisini ve salatasını ...antakya için yaptığınız güzel iltifatlardan dolayıda ayrıca teşekkürler. herzaman beklerim.

    YanıtlaSil
  16. Off hiç dayanamam ben bu böreğe...Olan her ortamda afiyetle yerim:)

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))