20 Kasım 2009 Cuma

BAYRAM TATLILARI-YUFKALI KADAYIF

Bu tatlı çok hafif ve güzel oluyor aynı zamanda çok da bereketli.
Malzemeler:
Yarım kg tel kadayıf,
3-4 tane hazır baklavalık yufka( ben pastaneden aldım)
200 gr tereyağ,
süslemek için bir avuç kadar fıstık,
şerbeti için:
3 su bardağı şeker,
3 su bardağı su,
2-3 damla limon suyu,
Gerçi bu ölçüler tepsinin büyüklüğüne göre değişir.Ben  büyük bir tepsi kullandım.
Yapılışı:  Aslında herşey açık ama ben yinede anlatayım .Şimdi baklava yufkası hemen kuruyor üzerine nemli bir bez örterek işe başlayalım.

Bir baklava yufkasını alıyoruz içine küçük parçalara ayırdığımız kadayıflarımızı koyalım .



Normal sıkılıkta saralım.Diğer yufkalarada aynı işlemi yapalım.


İki parmak kalınlığında keselim tepsiye dizip üzerine erittiğimiz yağı kaşıkla dökelim.Fırına sürüp 180 derecede pişirelim üzeri kızarınca hazır demektir.
Soğumaya bırakalım.Şerbetimizi hazırlayalım.Tepsimiz soğuduktan sonra şerbetimizi sıcak sıcak üzerinden gezdirelim.Tatlının yumuşak olmasını istiyorsanız üzerine bir tepsi kapatın 15-20 dakika.
servis yapmadan üzerlerini tane fıstıkla süsleyin.
Afiyet olsun.

8 yorum:

  1. Ellerinize sağlık öğretmenim, hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  2. neşelim erkencisin :)
    ellerine sağlık ..iiyi tatiller

    YanıtlaSil
  3. Ben bunu normal yufka ile yemiştim oda güzel oluyor ama bu daha güzel olmuştur bunuda deneyceğim ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. Arkadasim sen neler yapmissin boyle. Esim kadayif tatlisini cok sever ama ben cok sevmiyorum. Hatta bazen sirf o istiyor diye az birsey yapip ona yediriyorum. Ama bu baklava hamuru ile yapilan dikkatimi cekti. Ilginc ve guzel bir fikir olmus. Bence tadida digerinden farklidir mutlaka. Tarif listeme ekliyorum. Tel kadayif bulabilirsem yapicam bu bayram:)Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. AYYY NE GÜZEL OLUYOR..BÖYLE BAYRAM YAKLAŞTIKÇA NE YAPALIM BU BAYRAMDA DİYE DÜŞÜNÜYORUZ..GÖRÜYORUZ BİRBİRİMİZDE FİKİR OLUYOR BİZE..AKLIMA GETİRDİN ÖNCEDEN YAPIP DOLABA ATMALI..ELİNE SAĞLIK CANIM..BU BAYRAMDA SANA GELMEK VARDI:))

    YanıtlaSil
  6. bu bayram kiloları alırız artık:))
    ellerine sağlık süper görünüyor.
    yapmasıda izlerken kolay gibi de ama eminim uğraştırıcıdır

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir tat oluyor canım bayılıyorum buna sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. harikasın canım..nefis bir tatlı..eline koluna sağlık..kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))