4 Kasım 2009 Çarşamba

FIRINDA ÇUPRA

Balık diyince eşim derim .Onun üstüne tanımam yani.Ben ondan önce bu kadar balık tüketen biri değildim .Sayesinde bende bir balık sevdalısı oldum.Çok teşekkür ederim birtanem sana.Rabbim nazarlardan korusun:)amin

Bu balık çupra en lezzetlilerinden balıkların.
malzemeler:
kişi başına bir tane balık
2-3 diş sarımsak,
1 limon,
1 çay kaşığı kekik,
tuz,
bir tutam karabiber,
kırmızı biber,
1 kaşık sıvıyağ,
Yapılışı:
Balıkları temizletip alıyoruz.Bizim balıkçı evin altında.Yeni ,taze balıklardan hemen haberdar oluruz.:)
Balıkları yıkayıp bir köşede bekletiyoruz.Sarımsakları eziyoruz ve  limon hariç bütün malzemaleri karıştırıyoruz. Balığın içine dışana bu karışımdan sürüyoruz.
Limon  dilimleyip en üste ve balığın içine yerleştiriyoruz.Ve fırının yolunu tutuyorsunuz .Fırında taşocaklı fırınsa, balığın tadı süper oluyor.Yanında mutlaka roka,kuru soğan,maydanoz,domates olmalı.
Afiyet olsun .:)


23 yorum:

  1. Canım bizim evdede balık çok tüketiliyor...
    Artık haftada üç kez yiyecekmişiz:)))
    Ellerine sağlık ne güzelde uzanmış ye beni diye...

    Kesinlikle çupra balıkların en lezzetlisi...

    YanıtlaSil
  2. HARİKA GÖRÜNÜYOR BENDE FIRIN POSETINDE YAPIYORUM ELİNİZE SAGLIK

    YanıtlaSil
  3. EŞİNİN ELLERİNE SAĞLIK CANIM ...HARİKA GÖRÜNÜYIR SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  4. bende cok severim cupra favorimdir
    sarmisak kullanmamistim senin tarifini not ettim nefis olmali
    Afiyet olsun canim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Neşecim allah agzınızın tadını bozmasın
    afiyet bal şeker olsun nefis olmuş eşininde ellerine saglık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım bende balığı hani denizden ne çıksa yerim denecek kadar severim ama deniz kıyısından uzaklaşınca eskisi kadar deniz balığı yiyemez oldum çok güzel görünüyor afiyet olsun

    YanıtlaSil
  7. :))
    Canım güzel bir habermi var yazmışın:))
    İleriye yatırım diyelim...
    Aşırı kansızlık ve vitaminsizlik var bu yüzden bol balık tüketmeliyimiişim...
    Eşim haftada 3 e çıkarttı inşlh ileride böyle güzel bir durum olursa sorun yaşamamak adına :))

    YanıtlaSil
  8. hmm ellerine saglik canim bende haftada 1 kez kesin yemeye ozen gosteriyorum aslinda iki uc yenmesi lazimda hadi ben biri yeni tutturdum;))

    YanıtlaSil
  9. ÇOK TEŞEKKÜRLER ASLICIĞIM ELBETTE BALIK ÇOK ÖENMLİ.iNŞALLAH O GÜZEL HABERLERDE GELİR:)

    ZEYNEPCİĞİM HİÇ POŞETTE DENEMEDİM AMA EN YAKIN ZAMANDA DENEYECEGİM TATLIM.TEŞEKKÜRLER

    TEŞEKKÜRLER DİDEMCİĞİM.

    SEVGİLİ FİLİZ BENCE SARIMSAKLA DENEMENDE FAYDA VAR.

    SEVGİLİ HULİS
    SENİN İZLEDİĞİNİ GÖZDEN KAÇIRMISIN PARDON TATLIM.TEŞEKKÜRLER

    AMİN SEVGİLİ SEVİL AMİN.ÇOK TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  10. Ben bu balığı nasıl kaçırmışım gözümden:)

    Enfes görünüyor canım. Bayılırım balığa bol salatayla birlikte:)

    YanıtlaSil
  11. papatyam rokasız olmaz balık asla:))))

    YanıtlaSil
  12. müthiş görünüyor:)evet haftasonu balık var evde, bunu görüp yapmamak olmaz :)

    elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. benim eşimde balıgı çok seviyor bende onun sayesinde balık yemege alıştım:)çupra nefis görünüyor yeşillikler içinde elinize saglık.sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ellerine saglık ben ablamın tam tersiyım balıkla bir türlü aramı düzeltemedım sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Bende çok ama çok severim,canım mı çekti nedir :)) eşinin ellerine sağlık...
    afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  16. Olsa nasıl yerim ah ah:)
    ellerine sağlık canım,bayılırım kızartıp limonlu,yağlı ,soğanlı ve maydanozlu sosla bayılırım:)
    senin yaptığında çok güzel olmuşşş:)

    YanıtlaSil
  17. AY NE GÜZEL ÖVGÜLER BULAR CANIM..ALLAH BPOZMASIN MUTLULUĞUNUZU.BALIĞIN KOKUSU TAAAA BURALARA KADAR GELDİ.AFİYETLER OLSUN..

    YanıtlaSil
  18. amin canım nazar değmesin ve nefis görünen bir tabak ellerine sağlık öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Eline sağlık çok leziz görünüyor...Selamlar....

    YanıtlaSil
  20. Yarın bizi annem çağırdı, balık yapacakmış:)). Biz de balığı seven bir aileyiz.
    Çupra çok leziz görünüyor canım, ellerine sağlık..
    Sevgiler:)).
    aslı

    YanıtlaSil
  21. Çuprayı daha iki gün önce ızgara yaptık biz de. Hele ki deniz çuprasıysa! Afiyet olsun size, yarasın.

    YanıtlaSil
  22. tarif icin tsk ederim simdi firinda :D balik haftada en az bi kere tüketilmeli diye düsünüyorum 4 tarafi denizler ile cevrili bi ülkede yasadiginiz icin cok sanslisiniz bu konuda. avrupada ne yazikki günl¨ük balik bulunmuyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun.Balık kültürü pek olmayan bir ülkeyiz .Zamanla gelişmesi dileğiyle

      Sil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))