24 Kasım 2009 Salı

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ


DÜNYANIN BÜTÜN ÇİÇEKLERİ
Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum
Bütün çiçekleri getirin buraya,
Öğrencilerimi getirin, getirin buraya,
Kaya diplerinde açmış çiğdemlere benzer
Bütün köy çocuklarını getirin buraya,
Son bir ders vereceğim onlara,
Son şarkımı söyleyeceğim,
Getirin, getirin… ve sonra öleceğim.
Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum
Kır ve dağ çiçeklerini istiyorum.
Kaderleri bana benzeyen,
Yalnızlıkta açarlar, kimse bilmez onları,
Geniş ovalarda kaybolur kokuları…
Yurdumun sevgili ve adsız çiçekleri,
Hepinizi, hepinizi istiyorum, gelin görün beni,
Toprağı nasıl örterseniz öylece örtün beni.
Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum
Ben bir köy öğretmeniyim, bahçıvanım,
Ben bir bahçe suluyorum gönlümde,
Kimse bilmez, kimse anlamaz dilimden
Ne güller fışkırır çilelerinde,
Kandır, hayattır, emektir benim güllerim
Korkmadım, korkmuyorum ölümden,
Siz çiçek getirin yalnız, çiçek getirin.
Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum
En güzellerini saymadım çiçeklerin,
Çocukları, öğrencilerimi istiyorum
Yalnız ve çileli hayatımın çiçeklerini,
Köy okullarında açan, gizli ve sessiz,
O bakımsız ama kokusu eşsiz çiçek.
Kimse bilmeyecek seni, beni kimse bilmeyecek
Seni, beni yalnızlık örtecek, yalnızlık örtecek.
Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum
Okulun duvarı çöktü altında kaldım,
Ama ben dünya üstündeyim, toprakta.
Yaz kış bir şey söyleyen sonsuz toprakta,
Çile çektim, yalnız kaldım, ama yaşadım.
Yurdumun çiçeklenmesi için, daima yaşadım,
Bilir bunu bahçeler, kayalar, köyler bilir.
Şimdi ustum, örtün beni, yatırın buraya,
Dünyanın bütün çiçeklerini getirin buraya.
Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum
Afyon ovasında açan haşhaş çiçeklerini,
Bacımın suladığı fesleğenleri,
Köy çiçeklerinin hepsini, hepsini,
Avluların pembe entarili hatmisini,
Çoban yastığını, peygamber çiçeğini de unutmayın,
Aman Isparta güllerini de unutmayın,
Hepsini, hepsini bir anda koklamak istiyorum
Getirin, dünyanın bütün çiçeklerini istiyorum.
Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum
Baharda Polatlı kırlarında açan,
Güz geldi mi Kop dağına göçen,
Yürükler yaylasında, Toroslarda eğleşen,
Muş ovasından, Ağrı eteğinden,
Gücenmesin, bütün yurt bahçelerinden
Çiçek getirin, örtün beni,
Eğin türkülerinin içine gömün beni.
Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum
Ben mezarsız yaşamayı diliyorum,
Ölmemek istiyorum, yaşamak istiyorum,
Yetiştirdiğim bahçe yarıda kalmasın,
Tarumar olmasın istiyorum, perişan olmasın,
Beni bilse bilse çiçekler bilir dostlarım,
Niçin yaşadığımı ben onlara söyledim,
Çiçeklerde açar benim gizli arzularım.
Ceyhun Atuf KANSU

15 yorum:

  1. çok güzel bir şiir.her okuduğumda gözlerim dolar çiçeklerimi düşünürüm.canım öğretmenler günün kutlu olsun...

    YanıtlaSil
  2. Canım bu şiiri çok severim Babamın senin ve tüm öğretmenlerimizin öğretmenler günü kutlu olsun sizler bizim en değerle varlıklarımızsınız sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ahh çok severim bu şiiri.Ben de düşündüm önce bloguma koymayı.Neşe'cim Öğretmenler Günün Kutlu Olsunn arkadaşımmm ,gel öpiim seni :)

    YanıtlaSil
  4. Bu şiiri her okuduğumda çocukluğumdan beri gözlerim dolar:(


    Günün kutlu olsun öretmenim:)

    YanıtlaSil
  5. öğretmenler günün kutlu olsun

    YanıtlaSil
  6. öğretmenler günün kutlu olsun öğretmenim

    YanıtlaSil
  7. Günün kutlu olsun Neşeciğim.

    YanıtlaSil
  8. öğretmenimmmm canım benim canım benimmmm:)

    öğretmenler gününü kutlarım canım...iyi ki varsınız...

    kocaman öpüyorummmm

    YanıtlaSil
  9. ne güzel mısralardı çok duygulandım.bende tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyorum.

    YanıtlaSil
  10. Elleri öpülersi örtmenim..çokk özür geç kaldım kutlamada..çocuklara okul tatil evdeler..pcde sıra bana anca geldi..bu güzel gününü seninde arkadaşlarınınnda en içten dileklerimle kutluyorum..kocaman öptüm..

    not:) acele yazdım harfler sekti özür tekrar..sarımsağı ekmeğe sadece üstüne sürdüm..aroması pek güzeldi inan..dene istersen..

    YanıtlaSil
  11. Öğretmenimm, ne mutlu bize ki öğretmeniz :)
    Günümüz kutlu, çocuklarımız aydın olsun..Sevgilerimle Zehr@

    YanıtlaSil
  12. şiir çok güzel canım.bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesı olurum. sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Canım öğretmenler günün kutlu olsun:)))

    YanıtlaSil
  14. Öğretmenler günün kutlu olsun öğretmenim:)

    YanıtlaSil
  15. Gecikmeli de olsa kabul ederseniz bende kutluyorum öğretmenler gününüzü...

    sevgiler
    Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))