24 Haziran 2012 Pazar

KAYISI REÇELİ

Aman Allahım bloglara birşeyler olmuş.Hangisini tıklasan "arayın lezzet kapınıza gelsin" diye dayatmaca bir reklamla karşılaşıyorsunuz.Üstelik videoyu izlemek için playe basmanıza gerek yok siz arkadaşların bloguna girin yeter. Lönk diye ses açılıyor ,üstelik sessiz olmanız gereken bir ortamdaysanız bu ses sizi bayağı bir irkiyor.Tamam reklam eğlenceli ama böyle zoraki reklam izletmek pekde hoş olmamış Lütfen sizi ziyaret edenleri düşünün biraz.
Yaz geldi bir sessizlik kapladı her tarafı.Okulların kapanmasından mı yoksa insanların yaz diyince tatil moduna girdiklerinden midir nedir? bir sessizlik kapladı yer yeri.Bazen insan bir sürü kalabalık içerisinde yalnızdır ya.Çok neşelidir ama bu neşesinin içinde aslında büyük bir yalnızlık yatar işte.Şimdi nereden çıktı bu yalnızlık teması?Ben aslında kızım uyuyorken bir post yayınlayıp çıkacaktım. Ama neler yazıyorum.Acele etmeliyim.
Bu güzel reçel tarifini kaç  gündür yazmak istiyordum ama bir türlü fırsat olmadı.Annemin tarifleri benim vazgeçilmezim. Her şeyin en güzeli yapan bir insanın kızı olmak zor. Hep onunla kıyaslanırsınız. Onun gibi marifetli olmak zor tabi. İşte bu güzel reçel annemin tariflerinde biri. Lezzeti çok güzel görüntü enfes ne diyeyim denemekte fayda var.
Malzemeler:
  • 1kg kayısı,
  • 1 kg şeker,
  • 1 su bardağı su
  • yarım limon suyu,
Yapılışı:
  • Kayısıları yıkayıp ikiye bölüp çekirdeklerini çıkarıyoruz.
  • Çekirdeklerini atmıyoruz,kırıp bademlerini  reçelimize  ekleyeceğiz. Ufak bir tencerede su kaynatıp 10 dakika kadar çıkan bademleri kaynatıyoruz. Soğuk suya alıp kabuklarını soyuyoruz.Reçelimiz pişmeye yakın bu bademleri içine ekleyeceğiz.
  • Geniş bir tencereye 1 kat kayısı, 1 kat toz şeker şeklinde tüm malzeme bitene kadar dolduruyoruz
  • Ve bir gece bekletiyoruz.Sabahleyin suyunu salan kayısılara 1 su bardağı suyunu da ekleyip ocağa alıyoruz.Kısık ateşte 30-40 dakika kadar pişiriyoruz. 
  •  Pişirme sırasında üzerinde oluşan köpükleri tahta bir kaşıkla alıyoruz.
  • Ocaktan indirmeye yakın limon suyunu ve bademlerini ekliyoruz.Bir iki taşım kaynatıp ocaktan alıyoruz.
  • Kıvamını alması için ocakta çok kaynatmak yerine güneşe koyarsak kayısılar ezilmez tane tane olur. 
  • Reçelimizin kıvamını tutup tutmadığını kontrol etmek için porselen bir tabağa bir damla reçelin suyundan damlatırız tabağı hafifçe eğdiğinizde reçel su gibi akmıyorsa kıvama gelmiştir.
  • Reçelimizi temiz bir kavanoza koyup ,serin rutubetsiz yerde muhafaza ediyoruz.

6 yorum:

  1. BEN HENÜZ YAPAMADIM,YAPACAKMIYIM ONUDA BİLMİYORUM AMA SENİN ELLERİNE SAĞLIK ÇOK SEVERİM..

    YanıtlaSil
  2. ben çekirdekleri ile ilgili olumsuz haberleri duyunca bu sefer koymadım ama içerisinde de aradım...
    Ellerine sağlık,
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Kayısıyı her şekilde severim. Rengi, kıvamı harika gözüküyor, nefis olmuş, ellerinize sağlık olsun :)

    YanıtlaSil
  4. sevgili anne eli teşekkürler .

    evcilik çekirdeksizde güzel oluyor.teşekkürler

    sevgili aslı teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Selamlar neşeli günler daha önce blogcudan neşeli günlermi tesadüfen bi arkadaşım yorum sayfasından linkine rastladım birden hatırladım acaba dedim ve geldim bu güzel nefis kayısı reçelini gördüm ellerine saglık muhteşem olmuş reçelin.

    YanıtlaSil
  6. teşekkürler blogcuda bulunmadı galiba benzerlik.:)

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))