6 Aralık 2010 Pazartesi

PIRASALI YUMURTA


Pırasanın yemeğini yaptıktan sonra yapraklarını atardım eskiden.Sonra  yapraklarının yumurtalı pişirildiğini duyunca denemek istedim.Aslında başta ön yargılıydım.Ama denedikten sonra bu ön yargımı yıktım.Birde derler ki ön yargıları yıkmak çok zor diye:)
Malzemeler:
-Pırasanın yaprakları,
-2 yumurta,
-Pul biber,tuz
-1-2 kaşık zeytin yağı,
Yapılışı:
-Pırasanın yaprak kısımlarını iyice yıkadıktan sonra ince ince doğruyoruz.Bir tavaya ekleyip ağzını kapatıyoruz aralarda açıp karıştırıyoruz.Bu şekilde kendi suyunu kaybetmeden pişmiş oluyor.Suyunu saldıktan sonra bir müddet suyunu çekmesini bekliyoruz.
-Suyunu çektikten sonra zeytin yağını ekliyor kavuruyoruz.Üzerine biraz pul biberve tuz  ekleyip karıştırıyoruz. 
-Daha sonra yumurtalara tuz atıp çırpıyoruz.Ve kavurduğumuz pırasanın üzerine ekliyoruz.
-Yine ağzını kapakla kapatıyoruz ki kendi kıvamında pişsin diye.Tuz konusunda dikkatli olun yoksa tuzu fazla olabilir.Pırasayada yumurtayada az tuz ekleyin.
Afiyet olsun:)

13 yorum:

  1. ay bayılırım pırasaya.Yumurtalısını hiç denemedim ama eminim çok yakışır.En kısa zamanda denenecek ;) sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  2. Mmm,çok güzel olmuş!
    Pırasalı yumurta,şifa olsun inşalalh :)

    YanıtlaSil
  3. Bende hep atarim. Yumurta ile pisirmek ne kadar guzel bir fikir! Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. Pırasayı çok severim ama yumurtalısını hiç denemedim.Ellerinize sağlık.enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. yapraklarını neden atıyorsun ki, biz katıyoruz şemeğin içine..

    çok severim pırasalı yumurtayı. ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. Ebrulim inşalah send benim gibi beğenenlerden olursun:)

    teşekkürler cafe pepela,

    sevgili selma ben de atıyordum ama artık atmayacağım.

    teşekkürler limon çiçekleri,

    papatyam ben saplarını yemeğin içinde pek sevmiyorum malesef:(

    YanıtlaSil
  7. yemeğe de katılır halbuki niye atıyordun sahiden..
    olsun sen daha değişik şekilde değerlendirmişsin bu da güzel olmuş ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. DENİZCİĞİM PIRASA YEMEĞİND EYAPARKALRI SEVMİYORUM HOŞUA GİTMİYOR NE YAPAYIM KENDİMİ ZORLADIM OLMUYOR..

    YanıtlaSil
  9. Prasayla pek aram iyi değil ama eşim çok sever,bende yaparım.Böyle yumurtalısınıda birkaç kez yapmıştım.
    Canım ellerine sağlık
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. COK GÜZEL ELLERINE SAGLIK.Pirasanin yemegini cok seviyorum.Bunu da en kisa zamanda deneyecegim. CANIM SEVGILER.
    perihan

    YanıtlaSil
  11. neşelim bendepek severek yapıyorum,
    hala diyet sınıfımız için yayınlanacaklar arasında bekler durur yazık :(
    afiyet olsun canım..

    YanıtlaSil
  12. Bu tarifi çok sevdim arkadaşım... Soğanlı yumurtaya bayılırım, bu da onun lezzetine yakın olmalı, ellerine sağlık olsun.
    sevg iler.

    YanıtlaSil
  13. hiç denemedim bu lezzeti,pırasayı seviyorum kesin bu tarifi de beğenirim:)
    ellerine sağlık canım
    çok öpüyorum

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))