12 Ocak 2010 Salı

UNUTULMUŞ MİMLERİMMM

Proust anketi..
Büyük Fransız romancı Marcel Proust'un meşhur ettiği anket,yıllar sonra dön dolaş bana geldi.Nerdennn nereye :) Sevgili Ebruli gönderdi bana bu güzel anketi.Teşekkür ederim canım,ben de bu zincirin bir halkası oldum mutluyum ;)
Marcel Proust (1871-1922) 13 yaşındayken bir ‘hatıra defteri’ alıp, içindeki İngilizce soruları cevaplayarak arkadaşı küçük Antoinette Faure’a doğum günü armağanı olarak vermişti. Benzer bir anketi, 20 yaşındayken cevaplamıştı. Bu iki anket o öldükten birkaç yıl sonra yayınlandı, soruların çoğu zaten aynıydı, adı ‘Proust anketi’ne dönüştü ve meşhur oldu.O kadar ki, birkaç yıl önce, Proust’un el yazısıyla doldurduğu sayfaların orijinali Paris’te bir açık artırmada 120 bin Euro’ya satıldı. Fransız televizyonlarında ‘Apostrophes’ ve ‘Bouillon de culture’ adlı iki edebiyat programı yapan Bernad Pivot, yıllar boyu konuklarına bu anketi uyguladı. Amerikan talk şovcu James Lipton ‘Inside the Actor’s Studio’ adlı programında soruları her hafta konuklarına sordu. Vanity Fair Dergisi, uzun süre son sayfasında bir ünlüyle Proust anketi yaptı. PROUST anket sorularıyla cevaplarıma geçiyorum hemen:

Sizi en çok üzecek olay:Sevdiğim bir insanın ani ölümü
Nerede yaşamak isterdiniz?Yeşil ile mavinin buluştuğu her yer olabilir.

Yaşayabileceğiniz en mutlu an: Sanırım anne olacağım duysaydım yaşayacağım en mutlu an olur şimdilik tabi:
Hangi hataları hoşgörüyle karşılayabilirsiniz? Yapıldıktan sonra tekrar edilmeyecek olanları
En sevdiğiniz erkek karakter: özel bir karakter yok.
Tarihteki favori kahramanlarınız: Alpaslan
Gerçek hayattaki favori kahramanınız: Annem ,annem ,annem
En sevdiğiniz ressam:Abidin Dino
En sevdiğiniz müzisyen :İşini hakkıyla yapan her müzisyeni severimmmm
Bir erkekte en çok beğendiğiniz özellik: Zeki , anlayışlı,temiz ve güvenilir olması.
Bir kadında en çok beğendiğiniz özellik: İnsani özelliklere sahip olsun yeter.
En sevdiğiniz erdem: Sebat
Yapmaktan en mutlu olduğunuz iş: Öğretmenlik
Kimin yerinde olmak isterdiniz? Yerimden memmunummm
Arkadaşlarınızda hangi özelliklerin olmasını isterdiniz? Arkadaşlarımda aradığım tüm özellikler var .Kendilerinin istediği bir artı özellik var mı bilmem ben memmunum özellikleriden
Kendinizde gördüğünüz en temel eksiklik?İnsanları olduklarından fazla önemsemek
Hayatınızın en büyük şanssızlığı? Kilo almaya meyilli bir vücudumun olması
En sevdiğiniz renk:pempeee
En sevdiğiniz çiçek: zambak ,orkide,papatya...
En sevdiğiniz kuş: Ben en sevmediğimi yazayaım diğerleri ile sorunum yok. Karga ve güvercin balkonumu kirletiyorlar....
En sevdiğiniz yazar: Ayşe kulin.
Tarihte en sevmediğiniz karakter: Tarihle pek aram iyi değildir.
En sevdiğiniz şair: Necip fazıl kısakürek,orhan veli,ümit yaşar
En çok isteyeceğiniz özellik: Işınlanabilmak..
Nasıl ölmek isterdiniz? Rabbim nasıl hayırlı görüyorsa o şekilde imanla
Hayattaki sloganınız? Sevgi,saygı,sabır,hoşgörü
Şu anki ruh haliniz?Hastayım boğazım ağrıyor .Ama hamdolsun diyebiliyorum..

Canım Ebruliciğim biraz geç oldu ama kusura bakma biliyorsunuz ki bu aralar pek vaktim yok karne dönemi yazılılar performans ödevleri  derken başımı kaşıyacak vaktim olmuyor.

ÜZÜLEREK SÖYLÜYORUM UNUTULMUŞ BİR MİM DAHA
Geç kalmış hatta söylemeye utanıyorum ama unutulmuş bir mimde Sevgili Gece nin mimi sanırım kendisi biraz bana kırılmış olmalı bu yüzden artık blogumu ziyaret etmiyor sanırım:((((((
Kusura bakma sevgili gece ben malesef biraz unutkan bir insanın ama senin mimini cevaplamak için özellikle bekledim çünkü fotoğraf mimiydi bende istedim ki güzel bir kare yakalayınca yayınlayayım  dedim tabi unutkanlığımın kurbanı oldum.Biraz geç oldu ama kabul buyur lütfen..

Aslında ben mim olayını pek takip edemiyorum.Beni mimleyenleri elimden geldiğince cevaplamaya çalışıyorum onun hariçinde ben kimseleri mimlemek istemiyorum Sanki insanlar  mimi cevaplamak istemiyorlar ama beni kırmamak için cevaplıyorlarmış gibi geliyor.. Kimseyi zor durumda bırakmak istemem.Şahsi düşüncem bu.Kimse umarım yanlış anlamaz:))))))))))))

Beni mimleyenlere bir sözüm var cevaplarınızı hemen yazamazsam kırılmayın lütfen yazacağım ama ne zaman derseniz zaman veremem:)))))))))))
Sevgiler hepinizi kocaman öpüyorummm.

4 yorum:

  1. cevaplamıştım ama hikayesini bilmiyordum canım..mim olayını geciktirenlerden biri de benim:(ama mimler sayesinde blog arkadaşlarımın iç dünyasına daha çok inebiliyorum:)kolay gelsin canım..karnelede notları bol tut:)yazık çocuklara:))

    YanıtlaSil
  2. :) yoğun tempoda yaşıyoruz unutulabilir:) olsun sonunda hatırlamak çok güzell

    YanıtlaSil
  3. Ayy bende unutuyorum mimlerimi:((
    hatırladığımda yazıyorum:)
    sevgiler,Allah kolaylıklar versin sana ve tüm öğretmenleriimze...

    YanıtlaSil
  4. Canım benimmm dert etme kendine,beklerim ben :)Teşekkürler unutmadığın için..

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))