16 Nisan 2013 Salı

SAKIZ MURÇU-PURÇALIK -IÇKIN

 
Bugün içimden sıradan bir yazı yazmak gelmedi.Bazen bir blog arkadaşımızı ziyaret ederim onun sayfasında gördüğüm başka bir bloga oradan başka bir bloga derken hiç tanışmadığınız bloglarla tanışırsınız ya .İşte içimden bir değişiklik yapmak geldi verdim kendimi bloglar arası tura nereye kadar gider derken aman  Allah ım nerelere  gitmişim .Evin yolunu zor buldum:))Ama birbirinden güzel bloglarla karşılaştım.Bir daha ki sefer ne zaman bilemem ama vakit buldukça dolaşmak isterim..
Tamda zamanı şimdi ağaçlar yeni ıçkın vermişken menegiç ağacının yeni ıçkınları çıkmışken buyrun yöresel bir tarife.
Aslında yöresel lezzetleri paylaşmayı çok severim ama bu yemek her bölgede o kadar farklı isimlerle anılıyor ki ne diyeceğimi bilemedim:) İşte bildiğim isimleri sakız murçi-Hatay yöresi,purçalık-ıçkın Maraş yöresi...Ha özü nedir diyecekseniz efendim melengiç kahvesini bilir misiniz? Ha işte bu bitki menegiç ağacının ıçkın kısımlarıdır.Çok lezzetli olur ,kıyma tadındadır.İlk kez yiyecek insanlara lezzeti biraz tuhaf gelebilir çünkü sakızımsı bir tadı vardır.Nasıl yapıldığına gelince;
Malzemeler:
-Yarım kg ıçkın,
-3 tane yumurta,
-1 tane kuru soğan,
-yarım yemek kaşığı biber salçası,
-3 yemek kaşığı zeytin yağı,
-Tuz,kırmızı pul biber,
Yapılışı:
-Öncelikle ıçkınlar ince ince doğranıp bol suda haşlanıp süzülür.Suyunu sıkması için elimize alıp iyice sıkıyoruz.
-Tenceremize zeytinyağı ekleyip ince ince kıyılmış soğanları yağda pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.Salça ekleyip soğanla kavuruyoruz.
-Daha sonra haşlayıp suyunu sıktığımız ıçkınları ilave edip karıştırıyoruz.Tuzunu pul biberini ilave ediyoruz.
-Yumurtaları iyice çırpıyoruz.Kavrulmakta olan ıçkının üzerine döküp  biraz karıştırıp tencerenin kapağını kapatıyoruz.Yumurtalar pişince ocaktan alıp servis ediyoruz.
Bu lezzeti yufka ekmekle ve ayranla tüketmenizi öneririm.
Değişik lezzetlere açık olan insanlara şiddetle önerilir.
Afiyet olsun

2 yorum:

  1. Hiç yemedim ve duymadım..Çok güzel bir lezzete benziyor,merak ettim..ellerinize sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. ilk defa duydum,ne yedim ne duydum :)
    ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))