27 Nisan 2013 Cumartesi

ANNELER GÜNÜ İÇİN ETKİNLİKLER-2

Annelerimize neler yapılsa azdır diyerek yine anneler ile ilgili post yayımlamak istiyorum.
Bu güzel video o kadar hoşuma gitti ki anneler gününde annelerimizin eğlenceli zaman geçirmesi için güzel olur düşüncesindeyim.Türkçe olimpiyatlarındaki gelin kaynana atışması:)) tabi ki
 
Türkçe Olimpiyatlarından Gelin Kaynana Atışmasının sözleri -Kırgızistan
Kaynana:
Kalk gelin,
süpür evin tozunu
sakın iki eyleme
kaynananın sözünü
Gelin:
İp üstünde dondurma
kaynanam karşımda durma
Gözlerin çapaklanmış
Midemi bulandırma
Kaynana:
Bugün erken kalktım
Sobayı yine ben yaktım
Gelin sen ne işe baktın
Akşam olmadan yattın.
Gelin:
Kaynanam evde durmaz
Bir işe elini vurmaz
Bir köşede oturur
Çenesi hiç durmaz.
Kaynana:
Kız gelin dırdır etme
Fazla ileri gitme
Vakitsiz horoz gibi
Gece yarısı ötme
Gelin:
Çayırda ot yolarım
Parmağıma dolarım,
Çok söylenme kaynana
Saçlarını yolarım
Kaynana:
Seni evden attırırım
Altınları sattırırım,
Akşam oğlum gelince
Sana dayak attırırım.
Gelin:
Oğlun bensiz yapamaz
Altınları satamaz,
Ben oğlunu kandırdım.
Bana dayak atamaz.
Kaynana:
Başı saçaklı gelin
Dipten kuşaklı gelin,
Dün geldin adam oldun
Leylek bacaklı gelin
Gelin:
Yüzüm beyaz ay gibi
Bak kaşlarım yay gibi,
Oğlun bana ev aldı
Koskoca saray gibi,
Kaynana:
Sabah oldu serindir,
Girme göle derindir.
Oğlumu aptal eden
Senin gibi gelindir.
Gelin:
Anlımda siyahım var,
Bülbül gibi ahım var,
Göz gördü gönül sevdi
Benim ne günahım var.
Kaynana:
Gözleri pat pat gelin
Çenesi hırtlak gelin
Seni mezar kaşkını
Suratsız hortlak gelin.
Gelin:
Yamaç yamaç bağlar
Salkım salkım dağlar
Canı çıkası kaynanalar
İftirayı atarlar.
Kaynana:
Sokakta geziyorsun
Oğlumu üzüyorsun,
Sende ne güzellik var
Maymuna benziyorsun.
Gelin:
Çarşıda biber kaynana
Ne bu haber kaynana
Oğlun beni seviyor
Çatla patla kaynana
Kaynana:
Şu dağın ardı meşe ,
Gün bata gölge düşe
Oğlumu benden ettin,
Başına taşlar düşee.
Gelin:
Ben bir dolma biberim
Yuvarlanır giderim,
Çok söyleme kaynana
Oğlunu alır giderim.
Kaynana:
Gelini ne yapmalı?
İyi dayak atmalı,
Yandım yandım dedikçe ,
Daha hızlı vurmalı.
Gelin:
Kaynanayı ne yapmalı
Kaynar kazana atmalı
Aman yandım dedikçe,
Altına odun atmalı,
Kaynana:
Kartal sinek avlamaz.
Köpek boşa havlamaz,
Gelinin aklı olsa
Kaynanaya hırlamaz.
Gelin:
Her şeyi yaparsın kaynana
Beşlik takarsın kaynana
Daha kırkım çıkmadan,
Başıma kakarsın kaynana.
Kaynana:
Gelin camdan görünür
Sırma saçı örülür,
Ellere güzel ama
Bana şeytan görünür.
Gelin:
Çarşıdan aldım lahana
Kıydım koydum sahana
Hiç ömrümde görmedim
Böyle cadı kaynana.
Kaynana:
Ben seni pekmez sandım
Canı yakmaz sandım,
Yediğim tuz ekmeği
Başıma kalkmaz sandım.
Gelin:
Yemeğe koydum tuzu,
İkiye böldüm karpuzu,
Gelin sevmeyen kaynananın
Vur başına topuzu
Kaynana:
Gelin evde durmalı
Konuşmayıp susmalı,
Çok konuşan gelinin
Ayaklarını kırmalı,
Gelin:
Ak tavuk almadın mı
Kümese salmadın mı?
Ah cadı kaynana ah
Sen gelin olmadın mı?
Kaynana:
Samanlık saray oldu
Gelinlik kolay oldu.
Senin gibi gelinler ,
Tencereye kapak oldu.
Gelin:
Taşa serdim kilimi ,
Tut kaynana dilini
Tutmayacaktın dilini
Niye aldın gelini.
Kaynana:
Ahırda kara dana
Sinek düştü ayrana
Gelini karı eden
Kaynanadır kaynana.
Gelin:
Sini sini şekerim
Üstüne bal dökerim
Kaynanamın kahrını
Oğlu için çekerim.
Kaynana:
Gel ana deyiver bana
Kanım kaynasın sana
Böyle dargın durulmaz
Oturalım yan yana
Gelin:
Çok canından bıktın mı ana
Çok canını yaktım ana,
Hakkını helal et,
Hatırını yıktım ana
Kaynana:
Her şeye karıştı elim,
Benimde durmadı dilim,
Hakkımı helal ettim,
Kızımdan tatlı gelin.
Gelin:
Kaynanam bir anadır
Bağrı dolu yaradır,
Kaynanama söz yoktur,
O da bir anadır.
 
Foto netten alıntıdır.
 
 

2 yorum:

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))