7 Eylül 2013 Cumartesi

9 KAŞIK PASTASI

Ben öyle çok değişik lezzet denemişimdir ki haydi tarifini ver deseler hemen akıldan veremem illa deftere yada yazılı bir nota bakmalıyım.Ama bu tarif benim gibi ezberi olmayanın bile aklında kaldıysa gerisini düşünün yani. Adı üstünde herşey 9 kaşık:))Bu lezzetli pastayı ilk kez karşı komşum ikram etmişti .Çok hoşuma gitmişti.Geçenlerde de blogcu arkadaşlarımdan  Emel'in  blogunda gördüm ve hemen denedim.Kendisine buradan teşekkürlerimi sunuyorum bu güzel paylaşım için.Sonuç çok güzeldi.Sütlü bir tatlı havasında bir pasta üstelik öyle kalabalık bir aile değilseniz bu tarif tam size göre çünkü çok büyük bir pasta olmuyor.
Malzemeler:
-2 tane yumurta,
-9 kaşık şeker,
-9 sıvı  yağı,
-9 kaşık süt,
-9 kaşık un(tepeleme olacak un),
-1 kabartma tozu,
-1 tane vanilya,
sos malzemeleri:
-2,5 su bardağı süt,
-7 kaşık şeker,
üzeri için:
-1 paket krem şantş,
-1 çay bardağı süt,
-Süslemek için fıstık
Yapılışı:
-Önce kekini hazırlıyoruz.Yumurta,şeker,sıvıyağı,süt,un,kabartma tozu ve vaniyayı sırasıyla ekleyip çırpıyoruz.Unu eleyerek ekliyoruz.Küçük dikdörtgen camda önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 35-40 dakika pişiriyoruz.Keki ılımaya bırakıyoruz.
-Kek pişerken bizde sosunu hazırlayalım.7 kaşık şekeri 2,5 bardak sütle kaynatıp ılımaya bıraklım.
-Kek ve sos ikiside ılıyınca bir kaşık yardımıyla sosu kekin üzerinde gezdirip tamamen soğumaya bırakıyoruz.
-Kek soğuduktan sonra 1 çay bardağı sütle hazırladığımız kremşantiyle pastanın üstünü kaplıyoruz ve fıstıkla süslüyoruz.Buzdolabında dinlenmeye alıyorız.1-2 saat dinlendikten sonra soğuk soğuk servis ediyoruz.Sanki sütlü tatlı tadındaki bu güzel pastayı afiyetle denemenizi tavsiye ederim.
Not:
-Pastayı yapmaya başlamadan önce malzemeleri ölçüp ayarlayıp yanınıza alırsanız daha pratik oluyor.
-Pasta çok güzel kabarıyor.Benim gibi küçük kare borcam kullandıysanız pastanın dilimlerin, küçük tutmakta fayda var.

1 yorum:

  1. ellerine sağlık canım nefis görünüyor... sevgilerimle...

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))