31 Mart 2014 Pazartesi

MİSKET KÖFTELİ ARPACIK SOĞANLI YAHNİ

Hep aynı şeyi yemekten sıkıldım biraz değişik yemekler denemekte fayda var diyorsanız. Değişikliğe yeniliğe açıksanız işte size değişik bir yemek tarifi.Misket köfteli arpacık soğanlı yahni genellikle bu yemek kuşbaşı etle yapılır ama ben bir değişiklik yapmak istedim güzel de oldu.Hayatınızda her şey bir birini tekrarlıyorsa biraz yeniliğe ihtiyaç var demektir. Baharda doğa kendini yeniliyor insanlarda bu yenilikten nasibini alıyor sanıyorum:))
Malzemeler:(4 kişilik)
-250 gram arpacık soğan,
-150 gram  kadar orta yağlı kıyma,
-2 avuç kadar haşlanmış nohut
-2 yemek kaşığı zeytin yağı,
-yarım yemek kaşığı biber salçası,
-tuz,karabiber,pul biber,
-yeteri kadar sıcak su 
Yapılışı:
-Yemeğimizin yapılışı pratik ,biraz soğanları soyarken oyalanıyorsunuz o kadar.Önce orta yağlı kıymadan misket köfteleri hazırladım ve az biraz yağda kızarttım.Yemek yapacağım tencereye aldım.
-Daha sonra köfteleri kızarttığım yağda ,soyduğum arpacık soğanları hafif kızarttım ve tencereye aldım.
-Buzdolabında her zaman haşlamış hazır bekleyen nohutlarımı da sıcak sudan geçirdim tencereye ekledim.
-Bir kase sıcak suyun içinde yarım yemek kaşığı biber salçasını ezdim yemeğe ekledim.
-Tuz,karabiber,pul biberi ekledikten sonra yemeğin üstünü 2 parmak geçecek kadar sıcak su ekledim.
-Hafif ateşte pişmeye bıraktım.10-15 dakika sonra yemeğimiz pişti.Uzun süre bekletmemek de  fayda var aksi takdirde soğanların içi dışına çıkar.
    Afiyet olsun

1 yorum:

  1. Bizim evde çok sevilir..Geçenlerde bende,değişiklik olsun diye köfteli yapmıştım,bayıldılar.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))