12 Aralık 2013 Perşembe

321 POĞAÇA

 

   Bugünlerde bloglarda sıkça gördüğüm bir poğaça var. Yerli malı haftası etkinliklerinde öğrencilerime bu poğaçayı yaptım şimdi fırında pişiyor. Heyecanla pişmesini bekliyorum. Gerçekten de anlatıldığı gibi güzel mi acaba gerçi sevgili disal in bloğunda gördüm denenmiş bir tarif olduğu için içim rahat.
Malzemeler:
-3 paket hamur kabartma tozu,
-2 su bardağı yoğurt,
-1 su bardağı zeytin yağı,(ben fındık yağı kullandım)
-1 tatlı kaşığı tuz,
-5 su bardağı un(200 ml lik bardak)
İç malzemeler:
-100gr kıyma,
-bir tutam maydanoz,
- 1 fincan doğranmış cevizi
tuz, karabiber, pul biber ve biraz zeytin yağı
Üzeri için:
-galate unu, susam, çörek otu yada haşhaş
Yapılışı:
-Yoğurt, yağ ve tuz derin bir kabın içinde karıştırılır.
-Un ve kabartma tozları ayrı bir kapta elenir ve sıvı karışımın üzerine eklenerek karıştırılır.
-Yoğurulan hamur yarım saat buzdolabında dinlenmeye bırakır.
-Bu arada iç malzemeler hazırlanır. Kıyma biraz tuz eklenerek ocakta kavrulur. Piştikten sonra karabiber, pul biber, ince kıyılmış maydanoz ve ceviz eklenerek karıştırılır.
-Fırın tepsisi yağlanır yada yağlı kağıt serilir.
-Küçük mandalina büyüklüğünde hamurdan parçalar kopartılır ve elde açılır.
-İçine hazırlanan içten konup kapatılır ve yuvarlanır.
-Haşhaşa batırılıp, kapatılan kısım tepsiye gelecek şekilde dizilir.
-175 derecelik önceden ısıtılmış fırında pişirilir.35-40 dakika kadar.
Afiyet olsun
Not:
 -  3 paket kabartma tozunu korkmadan kullanabilirsiniz. Rahatsız edici bir durum olmuyor. 
-İçinde yumurta ve süt olmadığından dolayı yumurtaya alerjisi olanlar rahatlıkla yiyebilir.
Mayalı gibi pufuduk kabarık bir poğaça oluyor. Üstelik güzelde kabarıyor. Bereketli olması da diğer bir yönü .Durun sayayım kaç tane çıkmış:)) 30 tane çok lezzetli poğaçam olmuş. Bu arada tadına da baktım  nefis:))

-İkinci denememde üzerine yumurta sarısı sürüp haşhaş serptim  böyle da çok güzel oldu. Hatta bu şekilde yapmanızı öneririm.Çünkü diğer şekilde haşhaşlar poğaçanın üzerinden dökülüyor.

İç harcı olarak peynirde güzel olur kanaatindeyim:))

2 yorum:

  1. Ben bu poğaçayı merak ettim.İçli köfte gibi olmuş.İlk fırsatta deneyecem, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet içli köfteyi anımsatıyor. çok pratik ve lezzetli bir poaça .Denemeni öneririm.

      Sil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))