8 Ocak 2013 Salı

PANCAR SALATASI

       Foto yükleme sorununu aştıktan sonra şöyle iç açıcı bir salata yayınlayayımda içimiz ferahlasın.Bu salatayı domates eklemeden de yapabiliriz.Mevsim sebzeleri gerçekten iyi seçim  ve daha sağlıklı.
          Geçen nette hurmanın faydalarını araştırıyordum beni çok etkileyen bir yazı okudum şimdi yazının hangi sitede olduğunu hatırlamıyorum ama kısaca şöyleydi:
      Kışın yediğimiz pırasa,ıspanak,lahana güneş görmeden yetiştiği için bağırsaklara zarar veren bir etki bırakıyormuş .Bu zararı hurma yiyecek giderebiliyormuşuz.Yüce mevlam hiçbir bitkiyi gereksiz yaratmamış.Her bitkiden yemek lazım
Malzemeler
—1 tane kırmızı pancar,
—1 tane havuç,
—1 demet roka,
—1 kuru beyaz soğan,
—1 tane domates,
—1 tane yeşilbiber,
—1 limon,
—2 yemek kaşığı zeytinyağı,
Tuz, kırmızı yaprak biber,
Yapılışı:
— Yeşillikleri yıkadıktan sonra, su dolu bir kabın içine 1 yemek kaşığı sirke koyuyoruz ve yeşillikleri bir müddet burada bekletiyoruz. Yeşilliklerin içindeki böcek, kum, çamur gibi gizli kalan atıkların temizlenmesinde çok etkilidir.
—Pancarı ve havucu rendeliyoruz.
—Diğer malzemeleri doğruyor derin bir kaba alıyoruz,
Limon, tuz, yağ ve biberini ekleyip karıştırıyoruz. Servis yapacağımız kaba alıyoruz. Afiyet olsun.
Aslında salata yaparken içine eklenecekler sizin isteğinize kalmış. Burada sadece fikir olsun diye içindekileri yazıyoruzJ)
***Pancarın Faydaları:
Faydaları: Kırmızı pancar, Karaciğer’in muntazam çalışmasını sağlar. İdrar söktürür. Kansızlığı giderir. Şeker hastalığı ve vereme karşı korur. Mide ve bağırsakları kuvvetlendirir. Sinirleri yatıştırır. Vücudu kuvvetlendirir. Ben demiyorum Maranki diyorJ


3 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor, güzel olduğu kadar besleyici de ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. pancar kansızlığa çok iyi geliyor.ben de aptığım salatalara daha çok rendelemeye başladım bu kış.


    ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler black to black,

    çok nefis oluyor papatyam sevgiler

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))