20 Haziran 2012 Çarşamba

EBEGÖMECİ KAVURMASI

Rahmetli anneannem ot yemeklerini çok yapardı. Bilmediği ot çeşidi yok gibiydi.Bizim köyün ebesiydi. Otlardan karışımlar yapar hangi ot ne işe yarar herkes ona sorardı. Bizde yaz tatillerinde soluğu anneannemin yanında alırdık. Ben onunla dolaşırdım .Onun sayesinde bir çok otu ve şifasını öğrenmiş oldum. Şimdi diyorum ki keşke yaşasaydı da bende onun gibi bir değerin bilgi birikimlerini kaydetseydim.Hatırladıklarımı not ediyorum.Ne yapalım bizde bununla yetiniyoruz.
Bizim bu bölgede insanlar özellikle kadınlar çok çalışkandır.Küçük bir toprak parçasını cennette çevirirler.Her evin önünde bir parça yeşillik illa ki vardır.
Bizim pazarlarımızda değişik değişik otlarla karşılaşabilirsiniz.Bu otlardan bazıları; ebe gömeci,ısırgan,semizotu(soğukluk),hardal,yarpuz,ıspatan,kaza,purçalık,körmen,çiğdem,salep,ürütmek,çalğam yaprağı,pancar yaprağı,tirşik otu,sirken,yemlik,ışgın
Bu otlardan bir çoğunun çok çeşitli yemeği olur,böreği.kavurması,sulu yemeği,çorbası gibi..Bu bitkilerin yemeklerini fırsat buldukça yazmaya çalışacağım.Bugün ebe gömeci kavurması tarifi ile başlayalım.
Malzemeler:
  • 2 demet ebegümeci,
  • 1 tane orta boy kuru soğan,
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı,
  • 1 yemek kaşığı biber salçası,
  • tuz,
Yapılışı:
  • Ebe gömeçlerini yıkayın.
  • Not:Sonra derin bir kabın içine ebegömelerini koyun 1 yemek kaşığı sirke ekleyip üzerini kaplayacak kadar su ekleyip biraz bekletin.Yeşillikleri sirkeli suda bekleterek temizlersek içerisindeki böcek ve toprakları çok iyi temizlemiş oluruz.
  • Ebe gömeçlerini temizledikten sonra yaprak kısımlarını iri iri, sap kısımlarını ince ince doğrayın.
  • Soğanı yemeklik doğrayın
  • Geniş bir tencereye zeytinyağını koyun üzerine soğanları ilave edin ve soğanlar pembeleşinceye kadar kavurun.
  • Salçasını ekleyip karıştıralım ,üzerine doğradığımız ege gömeçlerini ve tuzunu ekleyelim tencerenin altını kısıp yavaş yavaş suyunu salıp pişmesini bekleyelim.
  • Daha sonra servis tabağına alıp afiyetle yiyelim.

3 yorum:

  1. ilk kez bu sene yedim ebegümecini lezzetini çok begendim ne varsa yeşilliklerde otlarda var diyorum.ama malesef istanbulda cok fazla ot cesıdı yok :(ellerinize sağlık..
    blogunuzu beğendim bundan sonra izleyicinizim..:)
    bense sizi bloguma beklerim..
    http://sevilindenizi.blogspot.com/
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ne yazık ki her yerede bilinmiyor bu lezzetler.
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Oooouoougjfoooooo

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))