5 Nisan 2014 Cumartesi

PANKEK YAPIMI



Kahvaltıda  krep sevenler sanırım pankeki de seviyor. Hafta sonunda değişik bir lezzet yemek istiyorsanız kahvaltıda pankeki öneririm. Puf puf nefis tatlar.Nette şöyle bir baktım o kadar güzel pankekler var ki hem tatlı hem tuzlu canınız nasıl çekiyorsa.Ben tatlı sevenlerdenim.Ama şekeri çok eklemedim çünkü balla,reçelle yada çikolata yediğiniz zaman  içerisine çok şeker eklemeye gerek kalmıyor.
Malzemeler:
- 1 yumurta,
- 1 su bardağı süt,
- 1-2 yemek kaşığı sıvı yağı,
- yarım paket kabartma tozu,
- İsteğe bağlı olarak 1 tatlı kaşığı tuz yada şeker,
-1 su bardağı un
Yapılışı:
-Yumurtayı iyice çırpıyoruz.
-Süt , şeker ve yağını ekleyip karışana kadar çırpıyoruz,
-Un ve kabartma tozunu azar azar ekleyip pürüzsüz bir hamur elde edene kadar çırpıyoruz.
-Yanmaz tavaya 1 tatlı kaşığı kadar yağ ilave edip hazırladığımız karışımdan bir küçük kepçe döküp üzeri delik delik oluncaya kadar bekliyoruz.
-Üzeri delik delik olunca bir spatula yardımı ile tersini çevirip pişiriyoruz.
-Karışımımız bitene kadar aynı işleme devam ediyoruz.
Çok büyük olmazsa daha güzel görünüyor.Minik minik atıştırmalık:)
-İsteğe göre servis ediliyor.Ballı,reçelli,çikolatalı yada peynirli tercih sizin.
Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Çok severiz. Elletine sağlık.
    Agiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Benim kızımda geçenlerde blogların birinden balıp pancake yapmış.Tıpkı böyle dizmiş.Bu tarifmi acaba:))Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))