6 Şubat 2013 Çarşamba

FIRINDA SÜPER TAVUK




 
Bu sene pek bir kış yaşamadık.Düşünüyorumda geçen sene bu zamanlar bizim buralar kar kıştı.Ama bu sene hava ılıman geçiyor.Neredeyse ağaçlar çiçek açmak üzere.Tomurcuklar belirmiş durumda.Tabi sonradan havalar soğurmu yada eskilerin dediği Koca Karı kışı gelir mi bilinmez.Bizim Çeke Bayramı dediğimiz Kahramanmaraşın kurtuluşunda hava çok soğuk olur.İnsanlar bayram törenini soğukta izlerler.Soğuktan donsalarda töreni izlerler.Bizim için ayrı bir heyecandır bu kutlamalar.Kolay değil tabi Kahramanlık kazanmak:)Kısmet olursa Çete Bayramı ile ilgili görüntüleri sizinle paylaşmak isterim.Gelelim bugünkü yemek tarifimize;
 Bu lezzet tamamen eşimin kendi buluşu olup sonradan ben deniz tarafından da sık sık yapılan bir lezzettir.O kadar pratik ki yapamayan olmaz sanırım .Aslında yemek yapmak çok kolay zevkli bir iştir.Ama pratik yemekleri yapmak ayrı bir zevkdir.Hem pratik hem lezzetli tatlar.Hepimizin hoşuna gider.Zamandan tasarruf etmiş aynı zamanda lezzetli bir yemek yapmış oluruz:)
Şimdi tarifi yazacağım ama ölçüleri azaltıp çoğaltmak mümkün.
Malzemeler:
-5-6 tane tavuk ızgara,
-2 orta boy domates,
-2-3 tane yeşil biber,
-1 tane soğan,
-2-3 diş sarımsak,
-kekik,karabiber,tuz,kırmızı biber,
-1 yemek kaşığı sıvı yağı,
Yapılışı:
-Etleri etlerini  yıkayıp fırın tepsisine diziyoruz.
- Geri kalan malzemeleri ufak ufak doğruyor baharatlarını ve sıvı yağını ekleyip harmanlıyoruz ve tavuğumuzun üstüne bu harcı yayıyoruz.
-Fırında 200 derecede tavuklarımız pişiriyoruz.
-Tavuklar pişince yemek hazır.Tavukların üzerine eklediğim malzemeler, iyice pişip lezzetini tavuğa veriyor ve yemeğin tadına doyum olmuyor.Bahsettiğim kadar pratik değil mi. Denediğinizde tadınında bir o kadar güzel olduğu anlayacaksınız.
Sevgiler Afiyet olsun.

7 yorum:

  1. ellerine sağlık canım..nefis görünüyor..buralarda da hava pek güzel..Allah hayra çıkarsın..

    YanıtlaSil
  2. Neşecim ellerine sağlık,çok nefis bir tavuk yemeği olmuş..

    YanıtlaSil
  3. ben bu tarifi GERMEÇ adı ile biliyorum.Tavuk but inceltilip üzerine sebze konuyor. Tazeler çıksın domates biber alıp deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler,Amin Fatoşcuğum rabbim hayırlara vesile kılsın

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler Nurşen Hanımcığım.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Gülnur bende mevsiminde severim her sebze ve meyveyi. tarif yazdan kalmA:))Anca fırsat bulabildim.
    Germeç isminde bir yemeği ilkkez duydum.Araştırdığımda bunun bir tavuk firmasının adı olduğunu ama aynı zamanda bu isimde bir tavuk yemeğinin olduğubuda gördüm tabi biraz farklılıklar mevcur içinde limon ve salça eklenmiş fazladan.Bu şekilde de denemekta fayda var sanıyorum.
    Zamanla insanlar deneme yanılma yoluyla bulduğu bil lezzetin aslında varolan bir tarif olduğubu görünce şaşırıyor.Akıl akılldan üstündür diye boşa denmiyor.Daha önce pudingli kek yapmıştım tabi ben ilkkez denedim kendim orjinal bir tarif buldum diye seviniyorum.Birda araştırdım ki bu lezzeti benden önce keşfedenler olmuş:))))Sonra hayallerim suya yüzdü çok güldümmm geçici keşfimeee

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))