21 Kasım 2010 Pazar

SAHTE SU BÖREĞİ VE FİLM

Bayramın güzel ve güneşli günlerle geçmesinden sonra sıra geldi tekrar iş başına.Bu bayram tatili bir çoğumuz için güzel ve dinlendiri tatil oldu.Eş dostla geçirdiğimiz bu güzel günler ,bize iyi bir moral oldu.Tabi uzun gibi görünen bu tatil biran da geldi geçti.Nasıl geçtiğini anlamadım bile..:))
Bizim işlerimizin yoğumluğundan dolayı biraz erken döndük Şanlıurfa 'ya .Tabi gelmişken bir Balıklı göl turu yaptık.Hava çok güzeldi kendimizi sokağa attık.Bizim gibi Şanlıurfa 'da yaşayanların mecburi istikameti Balıklı göl oluyor.Ben çok severim Balıklı gölü.Bulduğum ilk fırsatta göle gidip balıklara yem atmalıyım.Bu benim en büyük zevkim.Sonra Mağra kafe'de veya Ayn -Zeliha'da bir menengiç kahvesine de hayır demem doğrusu:)))
İşte bugün de havanın güneşli oluşunuda fırsat bilip Balıklı göle gittik.Aman Allah'ım o ne kalabalık inanamazsınız.Bayram tatilini güneydoğu turuna çıkarak değerlendirmek isteyen insanlarla doluydu Balıklı göl.Adım atacak yer yoktu.Balıklara yem atamadan döndük tabi..:((
Ama ne yapalım ben hep buradayım onlar yabancı ilkkez gelmişler dedim sıramı onlara verdim:))))
Bizde eşimle sinemaya gitmeye karar verdik..Pek islediğimiz tarz film yoktu olanlarla idare edelim dedik ve Julia Roberts 'ın oynadığı "Ye Dua Et Sev "adlı filme bilet aldık.Romantik komedi dram türünde bir filmdi.Film ile aynı adı taşıyan bir kitaptan uyarlanmıştı.Ben Julia Roberts hayranıyımdır.O nedenle filmi tercih ettik ama film biraz yavaş ilerliyor ,üstelik alt yazılı okuyup izlemekta biraz zorlandım.Filmin konusu yazar bir kadının başından geçen boşanma sonrası kendini bulma maceraları:))Film fena değildi en azından insanı kasmıyor ,germiyor2korkutmuyor sakin bir ilerleyişte devam diyor...Gitmek isteyenlere duyurulur:)))

                                          Gelelim bayramda annemin bize kahvaltı için yaptığı bu güzel böreğin tarifine
Malzemeler:
·        5 tane hazır yufka
·        3 tane yumurta( üzeri için bir yumurta sarısını ayır)
·        2 çay  bardağı süt
·        1 su bardağı sıvıyağ veya eritilmiş tereyağ
·        yarım kg peynir
·        1 demet maydanoz
·        Susam ,çörek otu
Yapılışı:
  1. Yumurta, süt ve sıvıyağı iyice çırpılır.
  2.  Peynir rendelenir ve ince kıyılmış maydanozla karıştırılır
  3. Fırın tepsisi yağlanır ve bir yufka tepsiye kenarlarından sarkacak biçimde yayılır.
  4. Üzerine hazırlanan sütlü karışımdan 2-3 kaşık gezdirilir,  diğer bir yufka kırıştırılarak  tepsiye yayılır,yine sütlü karışımdan gezdirilir.
  5. Kalan bir yufkayı yine kırıştırılarak , tepsiye yayın üzerine peynirli harçtan serpiştirilir.
  6. Diğer yufka harcın üzerini kapatacak şekilde tepsiye yayılır.Üzerine sütlü karışım sürülür 2-3 kaşık kadar.
  7. En son yufka tepsiye yerleştirilir üzerine sütlü karışımdan sürülür, tepsinin kenarlarından sarkan yufka kenarı böreğin üzerine kapatılır
  8.  Börek dilimlere ayrılır. Kalan sütlü karışım  böreğin üstüne gezdirilir.
  9. Böreğin üzerine yumurta sarısı sürülür ve  çörek otu ile susam serpilir.Biraz  buzdolabında dinlendirdikten sonra fırına sürülür.
  10. 180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.Böreğinizin yumuşak olmasını istiyorsanız üzerini bez veya bir tepsi ile kapatabilirsiniz.
 Not:Köy peynirinin tuzunu almak için böreğimizi yapmadan önce peyniri 2-3 saat  suda bekletin

11 yorum:

  1. yalancı yahut değil canım benim bu börek canım :) yerim ben onu yerim :)

    ellerine sağlık hocam, geçmiş bayramınızı da kutlarım :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. sağol tubacığım seninde geçmiş bayrmanın kutlu olsun:))

    YanıtlaSil
  3. canım geçmiş bayramın mübarek olsun..bizim evin de faworisdir bu börek..bayramın il günü kahvaltı soframızın tacıydı:)ellerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba:)Geçmiş bayramın mübarek olsun canım... blogunu gezdim nefis tad ve emeklerle dolu ellerine sağlık... izlemeye aldım banada beklerim... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Şanlı Urfa'da, Balıklı Göl'de görmek istediğim yerlerin başında geliyor. bu sene niyetlendik ama olmadı bir türlü, seneye inşallah...
    Börek nefis olmuş, annenizin ellerine sağlık olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. TEŞEKKÜRLER ELİFCİĞİM SENİNDE GEÇMİŞ BAYRAMIN MÜBAREK OLSUN..
    SANIRIM BAYRAM SOFRALARINDA BÖREK VARDI :))
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  7. TEŞEKKÜRLER ASLI.İNŞALLAH GÖRMENİZ KISMET OLUR ŞANLIURFA'YI.BEN BURALI DEĞİLİM AMA SEVİYORUM BÖYLE TARİFİ BİR ŞEHİRDE OLMAYI:))

    YanıtlaSil
  8. MERHABA BANU HOŞGELDİN BLOGUMA ..GÜZEL SÖZLERİN İÇİN TEŞEKKÜLER..NE DEMEK BEND EGELİRİM ELBETTE:)))

    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık güzel görünüyor deneyeceğim en kısa zamanda.Bende kısada olsa urfa turu ve balıklı göl turu yapmış biri olarak söylüyorum muhteşem bir yerdi gitmek isteyenlere duyurulur
    geçmiş bayramın kutlu olsun
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  10. Ellerine saglık.ve geçmiş bayramın kutlu olsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Böreğin yalancısı olurmu hiç:))
    eminim çok lezzetlidir bütün börekler gibi.Ellerine sağlık,sevgilerimle...

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))