7 Ocak 2010 Perşembe

ÖĞRENDİM

                               
Hoş geldiniz.Sizlerden bir ricam olacak .Lütfen yorum yazmadan önce bu yazıyı okuyun.Yok okumadan yorum yazmayı düşünüyorsanız zahmet etmeyin lütfen.Çünkü gerçekten okunması için paylaştım bu yazıyı sizinle.Yorum yazılması diye bir kaygım olmadı ,olmazda.Maksadım paylaşmak.Güzeli ,doğruyu....

Sonsuz bir karanlığın içinden doğdum.
Işığı gördüm korktum.
Ağladım.
Zamanla ışıkta yaşamayı öğrendim
Karanlığı gördüm, korktum.
Gün geldi sonsuz karanlığa uğurladım sevdiklerimi...Ağladım.
Yaşamayı öğrendim.
Doğumun ,hayatın bitmeye başladığı  an olduğunu,aradaki bölümün ölümden çalınan zamanlar olduğunu öğrendim.
Zamanı öğrendim.
Yarıştım onunla...Zamanla yarışılmayacağını ,zamanla başarılacağını ,zamanla öğrendim....
İnsanı öğrendim.Sonra insanları içinde iyiler ve kötüler olduğunu ....Sonra da her insanın içinde iyilik ve kötülük bulunduğunu öğrendim.
Sevmeyi öğrendim.Sonra güvenmeyi...Sonra da güvenin sevgiden daha kalıcı olduğunu,sevginin güvenin sağlam zemini üzerine kurulduğunu öğrendim.
Evreni öğrendim.Sonra evreni aydınlatmanın yollarını öğrendim.Sonunda evreni aydınlatabilmek için önce çevreni aydınlatmak gerektiğini öğrendim.
Ekmeği öğrendim.Sonra barış için ekmeğin bolca üretilmesi gerektiğini.Sonra da ekmeği hakça üleşmenin ,bolca üretmek kadar önemli olduğunu öğrendim.
Düşünmeyi öğrendim.Sonra kalıplar içinde düşünmeyi öğrendim.Ve nihayet ,sağlıklı düşünmenin kalıpları yıkarak düşünmek olduğunu öğrendim.
Namusun önemini öğrendim evde....Sonra gerçek namusun ,Günah elinin altındayken ,günaha el sürmemek olduğunu öğrendim.
Gerçeği öğrendim birgün...Ve gerçeğin acı olduğunu....Sonra kararında acının ,yemeğe olduğu kadar hayata da lezzet kattığını öğrendim.
Her canlının ölümü tadacağını ,ama sadece bazılarının hayatı tadacağını öğrendim...

Ben dostlarımı ne kalbimle ne de aklımla severim.
Olur ya....
Kalp durur...
Akıl unutur...
Ben dostlarımı ruhumla severim.
O ne durur ne de unutur
                                       MEVLANA
Alıntıdır.

14 yorum:

  1. Canim cok güzel sözler .
    Kirmadan ,calmadan,rahatsizlik vermeden, haksizlik yapmadan ,küsmeden yasaya bilmeli.Bu dünyada hepimiz misafiriz. Kimler geldi kimler gitti.Daha niceleri gelip gidecek bu dünyadan dünya mali dünyada kaliyor ancak yaptiysak güzel bir seyler onlar gidiyor bizimle .Sevgiler canim Herkese saglik huzur ,mutluluk diliyorum tüm kalbimle

    YanıtlaSil
  2. ÇOK GÜZEL BİR YAZI CANIM. İNSAN OĞLU ZAMANLA NELERİ ÖGRENİYOR. ALIŞIYOR. ÜZÜLÜYOR ,YERİNE GÖRE GADDAR OLMAYI DAHİ ÖĞRENİYOR.ÇOK GÜZEL BİR PAYLAŞIM SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  3. Canım ne kadar güzel bir paylaşım okumazmıyım canım okumadan yorum zaten yazamam...

    Güvenin sevgiden daha kalıcı olmasını bende yeni öğrendim canım her satırda çok güzel anlamlar varr..
    Yüreğine sağlık canım arkadaşım...

    YanıtlaSil
  4. ne güzeldi....okumaya doyamadım.özellikle de son mısralar..sağolasın canım...

    YanıtlaSil
  5. OGRENMENIN YASI YOK ...SONU YOK
    NE GUZEL PAYLASIM CANIM TESEKKURLER
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  6. Canım blogumda ödülün var...

    YanıtlaSil
  7. Öğrenmek, her an her saniye.. Öyle şeyler öğreniyoruz ki hayata bakış açımız bile değişebiliyor..

    Ben bu sene her sene olduğu gibi insanlara güvenmemeyi öğrendim..... Ama bu sene çok acı iki tecrübeyle..

    Umarım bundan sonra ölüme her an yaklaştığımız zaman dilimlerini güzel şeyler öğnerenek ve yaşayarak geçiririz...

    YanıtlaSil
  8. "Doğumun ,hayatın bitmeye başladığı an olduğunu,aradaki bölümün ölümden çalınan zamanlar olduğunu öğrendim".
    Öğrendim demeyi öğrenelim ...
    inşallah hepimiz öğrenelim bunları gerçekten çok güzel bir paylaşım,yüreğine sağlık canım öğretmenim:)))

    YanıtlaSil
  9. canım çok çok güzel.her cümle anlam yüklü.e kime ait cümleler mevlanaya.bande aşkı okudumda.hani şems hayatına girince mevlana tüm bildiklerini silbaştan hatta bir oda dolusu yokediyorduya .ALLAH DOSTU BİR İNSAN.FEYZ ALABİLMEYİ RABBİM NASİP EYLESİN.CANIM BENDEDE BİR ÖDÜLÜN VAR.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  10. RUHUMU DİNLENDİRDİN CANIM YÜREĞİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL HEP SEVMİŞİMDİR MEVLANAYI

    YanıtlaSil
  11. teşekküler gülcan sana ve ailenede multluluklar:)

    cansudere insan neyi öğrenmiyor ki aahhhh .sevgiler

    fundacığım bende okumaya doyamadığım için sizlerle paylaştım:))

    aslıcığım canımmm teşekkürler

    filizim öğrenmeye devam yaşa kaç olursa olsun ben hergün yavrularımdan (öğrencilerim) yeni şeyler öğreniyorum:)))))))

    ah papatyam ah herkes kendin gibi degil unutma:)

    aysultanım öğrendim öğreniyorum öğrenecegim de:)))))))

    aleyna bende aşktan sonra mevlanaya daha sempati duymaya başladım..

    keyfeseyran canım tekekürler yüreği güzel insannn:)))))bacımmmm

    YanıtlaSil
  12. Canım hayatta hep iyiler olacaklar ,kötülerde olacaklar ..Sen yüreğinle onları seçeceksin..Yürek yalan bilmez...

    Ben senin yüreğindekileri seviyorum...

    YanıtlaSil
  13. merhaba
    öğrenmenin yaşı yok bu kesin zaten.
    RAbbim acı tecrüblerle bazı şeyleri öğrenmemize izin vermesin inş.

    BEnde baba acısını öğrendim rabbim daha büyük acılar yaşatmasın inş.

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  14. elifim teşekkürler canım yüreği güzel insan sevgiler karşılıklı:))))

    aminnn mokucuğum başın sağolsun rabbim başka sıkıntı göstermesin.ölüm hayatın bir gerçeği hemde acı bir gerçeği...
    bende halamı kaybettim bu bayram hemde çok genç yaşta .hep şunu düşünmüşümdür. rabbim sevdiği kullarını yanına alıyor tez zamanda....

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))