18 Haziran 2009 Perşembe

AH KOMŞUM VAH KOMŞUM

Küçük bir rica; Lütfen yorum yazmadan önce yazımı bir okuyun.
Sevgili canlar okul kapandı ama biz öğretmenleri sıkıntısı bitmedi .Şu seminer dönemi denilen şey var ya işte biz bu dönemdeyiz.Okuttuğumuz sınıfla ilgili bir proje bir performans hazırlayacakmışız.Bakanlığın emri tabi hazırlarız sevgili bakanlık.İşte seminer çıkışı arkadaşlarla bizde buluşmaya karar verdik.Okul zamanı ancak okulda görüşüyorduk tabi kısıtlı zaman ,insan rahat sohbet edemiyor .Neyse öğleden sonra oldu arkadaşlar geldiler sohbetler ediliyor herşey çok güzel hoş.Sıra ikramlarda sağolsun arkadaşlarla birlikte birşeyler hazırladık,servisleri mutfak masasının üstünde çayı katıp içeri taşıyacağız.Benim mutfak balkonu açık.Püfür püfür serin hava esiyor bugün Şanlıurfa'da.Aman Allahım o da ne benim çok titiz ,hijjen komşu haldur huldur kilimini çıpmaz mı balkonumdan aşağı....
Aman ne oluyor demeden kilimi çekti yukarı tabi ben aman komşum ne yaptın diye başımı uzattım komşum yok ortada.Neyse dedim sesimi duydu utandı sanırım,2 dakika geçmeden diğer kilim göründü balkonumdan.Anlaşılan kadının dünya umrunda değil.Ah canlarım misafirlerimle servis tabaklarını bir kurtarışımız vardı ki görmeyin...
Efendim ben çok sinirlendim .Çıkıp konuşayım bak güzel komşucuğum burası benim mutfak balkonum burdan halı ,kilim vs çırpma mutfağıma yemeklerime geliyor diyeceğim.Çaldım kapıyı,açan yok,Bir daha çaldım ,7.sınıfa giden kızı kapıyı yarım açtı.Canım anneni çağırır mısın?
-Annem banyoda..hıııııı
-Peki biraz önce balkondan halıyı sen mi çırptın?
- yooooooooo.
Ama hala kapı yarım ve kadın görünmüyor ortada kız yan tarafa bakıyor.Neyse anlaşılan kadın kaçıyor.Kızı uyardım .
-Bak canım mutfak balkonundan herhangi birşey çırpılmaz dedim.Lütfen bir daha dikkat et...
O da :
Özür dilerim dedi ama yan taraftan gelen işaret üzerine.Hasbin Allah!
İndim aşağıya.Ama hala sinirim geçmedi.Bu tatsız olayında canımızı sıkmasına izin vermek istemedim.Sohbet kaldığı yerden devam etti çaylarımızı yudumlarken.
....
Aylardan geçen sene bu zaman
........
Eşimle mutfakta kahvaltı yapıyoruz.Tabi hava çok sıcak kapı pencere açık.Birden çarppp çarppp diye bir ses ve toz ile neye uğradığımızı şaşırdık.Varan bir komşum kilim çırpıyor mutfak balkonundan ve aşağıda insan mı oturuyor başka mahluk mu önemli değil.
Neyse çıktım yukarı :
-Merhaba komşum ben alt kat komşun bilmem kimm...
-Merhaba
-Bak komşum biraz önce kilimini benim mutfak balkonuma çırptın .Biz kahvaltıda senin tozu yedik.dedim
Kadının verdiği cevap:
-Gel buyur bir kahve içelim.
Ben :
-Teşekkür ederim,bakın ben çalışan bir bayanım evimi hergün hergün temizlemeye vaktim yok .Ama siz hergün ya astığım çamaşırlarımın üstüne ya mutfak balkonuma halılarınızı kilimlerinizi çırpıyorsunuz.Bu koya dikkat ederseniz sevinirim.Dedim
-Özür dilerim bir daha dikkat ederim..dedi.Ben evime indim.
İşte sevğili canlar bu komşum geçen sene ki o uyarımdan sonra bir ay dikkat etti sonra yine saldı kilimleri balkondan.Neyse kış kapı bencere kapalı ve ben okuldayım öğlenciyim, evde yokum ,kapı bacak kilitli çıpsın ne yapayım dedim.Ama yine yaz geldi kapılar açıldı evimin içi tozdan geçilmiyor .Hergün sil süpür nafile...İşin kötü yanı mutfak balkonundan yemek sofrasınıda çırpıyor içinde ekmek kırıntıları ,Şansları varsa benim balkona yoksa caddeye savruluyorlar.Bayan evli barklı iki kızı var .Belki iyi bir insan ama yaptığı bu davranışlarla beni çok rahatsız etmekte ,Anlayacağınız ne yapacağımı bilemiyorum.Kimsenin kalbini kırmak yada hakkında kötü konuşma niyetinde değilim ama yoruldum artık....Ve bu komşumun ahlakıymış .Bu davranışından dolayı önceki oturan yaşlı teyzede çok şikayetsiymiş.
Anlayacağınız ben yandım CAN ÇIKAR HUY ÇIKMAZ..
Oh döktüm içimi rahatladım ya:)

13 yorum:

  1. ahh ahh sen gelde bana sor desem biz kendi evimizi kiraya verip başka eve çıktık bu tip ahlaksızlar yüzünden gene sizin eve toz giriyormuş bizim eve salatalık kabuğu patlıcan kabuğu yanı her sebzenin meyvenın kabuklarını soyunca camdan dışarı atıyorlardı ve hoop bizim evin içine çamaşır yıkarlardı tam sıktırmazlardı makinada neden bilmem sen obları öyle şapır şapır suları akarken as o da bizim cama çarptıkça tozla karışsın camlar çamur artık yani illallah deme noktasına gelmiştik polise kadar gitti iş kaç ama sonuca varamadı inanır mısınız hiç bişey yapmadı polis.ve sadece biz değil apartman içi ahlaksızlarından gecenın yarılarına kadar son ses muzık kafamda bugidilerle kapılarını çaldığımı bilirim artık kapatın şu müziği saat 2 dediğimi fln of aman aman herkes şikayetçiydi en sonunda çıktık ve kurtulduk şimdi o evi satmak istiyoruz ama o üst komşuları bilen mahalleli evi beğendiği halde üstteki komşu çıkmadan gelmek istemem diyo öyle işte

    YanıtlaSil
  2. çok haklısın.ayten

    YanıtlaSil
  3. Yuh yaa Bu kadarıda olmaz....
    ok bir kere yaptın neden hala devam edersinki...
    Böyleleri mutlaka her apartmanda oluyor ama çok çirkin bir huy...

    YanıtlaSil
  4. birisi bu şahsı komşu hakkı kul hakkı var bunlardan haberdar etsin
    acaba kendisine yapılsaydı ne hissederdi.
    balkon yıkarken bile kenarları bezle siliyoruz ki aşağıya damlayıp komşumuzu rahatsız etmesin diye
    toz kırıntı silkelemek çok çirkin yaa

    YanıtlaSil
  5. ya her bayanın derdi malasef benimde aynen sizin anlattığınız gibi 2 kız annesi bir komşum vardı. bizimde çok başımızdan geçmiştir. ama anlat anlat anlıyorlar ama işlerine gelmiyo. her hafta silkeleme( çılpma ) günü var ama kurallara uyan yok :=)

    YanıtlaSil
  6. sanırım bir çok kişi yaşamıştır bunları.. daha önce yaşadığımız apartman da bundan bir tane vardı..başka evin en üst katına taşındık.. şimdi çok rahatız...
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. pes dogrusu bu kadar olurr..
    insan biraz etrafindakileride dusunmeli amaa nerdee...
    neyazikki boyle insnlarda mevcutt:(

    YanıtlaSil
  8. Allah Allah ne insanlar varya çok şükür ben hiç yaşamadım Allah size kolaylık versin

    YanıtlaSil
  9. canım malesef yandınnnnn ben kiracı gezıyorum allahtan dişimi sıkıyorum aama evım olsa naparım bılmem şu toplum içinde yaşamayı bilmeyen okadar çok insan varkii çöpünü erınıp balkondan atana bıle rastladım ben allah sabır versın

    YanıtlaSil
  10. BU KOMŞUDAN BİR TANE DE BENDE VARDI UYAR UYAR OLMADI ... BİDE PİŞKİN PİŞKİN AAA HALIMDA TOZ YOOKKİ DEMEZMİ... UYARIDIM UYARDIM ANLAMADI BAK KOMŞUM BU HALKI ÇIRPMA İŞİ YÜZÜNDEN KÖTÜ OLMAYALIM 15 GÜNDE BİR DİĞER BALKONDAN SİL DEDİM . SES ÇIKARMADI 1 HAFYA SONRA TEKRAR AYNI BALKONDAN HEMDE BEMEYAZ YATAK ÇAMAŞIRLARIM VARKEN SİLDİ.. ÇIKTIM BALKONA BU SON OLSUN BİR DAHAKİNE ( NEREDEYSE 15-20 KEZ UYARDIM ) HALIYI ÇEKER AŞAĞI ATARIM DEDİM. EN SON GEÇEN YAZ HAZİRAN AYINDA YİNE UZUNCA YAZLIK BİR YOLLUK SİLERKEN ÇIKTIM BALKONA " NE YAPIYOSUN SİLME ARTIK DEYİNCE " TOZ YOK BİŞE OLMAZ DEDİ PİŞKİN PİŞKİN , EE BENDE DAYANAMADIM "BEN SENİ UYARMIŞTIM " DEYİP YOLLUĞUN UCUNU HIZLICA ÇEKİP AŞAĞIYA FIRLATIVERDİM...OOOOOOOH AL SANA YOLLUK ŞİMDİ YIKA DA AKLIN BAŞINA GELSİN SİL SİL OLMUYOR TAM TEMİZLİK LAZIM DEDİM...

    NE Mİ OLDU O GÜN BUGÜN TIK YOK 15 GÜNDE BİR SADECE HALI GÜNÜNDE ATAR DIŞARI VE KARARŞLAŞTIRILAN BALKONDAN.. " DİNSİZİN HAKKINDAN İŞMANSIZ GELİR " LAFINI PEK SEVMESEM DE TAM BUNA UYAN BİR DURUM OLDU.. DEMEKKİ BÖYLE DAVRANMAK LAZIMDI..

    AAY SANA ÖYLE YAP DEMİYORUM TABİ AMA BÖYLELERİNE HAK BU.. HHEHEHE ...

    KOLAY GELSİN SANA ARKADAŞIM BAKALIM SEN NE KADAR DAYANIRSIN

    YanıtlaSil
  11. Bu durumda belediyeye şikayet etmeniz gerekiyor.Kat mülkiyeti kanununa göre değil silkelemek, sizin pencerinizin sınırından aşağıya çamaşır bile asamaz. Ne yazık ki medeniyeti hala öğretemedik :(
    Belediyeye bildirirseniz sorunun çözüleceğini iyi biliyorum :)
    Sevgilerimle Zehr@

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar
    Valla Allah sabir versin diyorum size, yani gercekten soylerken insan utaniyor ama karsindaki yapmaktan utanmiyor ...Kotu bi durum yani resmen hakkina tecavuz ediliyor..Ama elden de birsey gelmiyor...

    YanıtlaSil
  13. ahh ahhh bir söyle bin ah işit demiler canım.sen de bir tane ben de 2 tane daha beteri var.ben de öğretmenim biliyosun.kadın çöpünü apartmanın iç kapısına bırakıyor kedi köpek parçalıyor.söylüyosun anlamıyor,diğeri pencereden ne varsa mutfak penceremden aşağı evimin içine atıyor.bu da güya emekli öğretmen.sonra aynı komşu kapısındaki tüm biriktirdiği tozları pisilikleri benim kapıma süpürüyor kapıma bir tane ayakkabı koyamıyorum.daha neler neler....bir kaç aya kendi evime taşınacağım.sırf bunlardan kurtulduğum için mevlüt okutacağım geliyor..demek dünyada bir ben değilim.oh ben de paylaştım biraz rahatladım...allah ıslah etsin akıl fikir versin...

    YanıtlaSil

ÇOK TEŞEKKÜRLER ,

ZİYERETİNİZ VE YORUMLARINIZ BANA İLHAM VERİYOR.:)))